Az itSMF Magyarország 2010 november 12-én tartotta 7. szemináriumát, amelynek előadásai az informatikai szolgáltatások tervezésének, bevezetésének, üzemeltetésének vagy továbbfejlesztésének gyakorlati tapasztalatait mutatta be.
A szeminárium mottója: „ A szolgáltatások értéke fokozható ”
(Hogyan mérhetők és javíthatók a képesség típusú informatikai szolgáltatási eszközök a hatékonyság és az eredményesség érdekében?)
A szemináriumot kiállítóként az alábbi cégek támogatták:
- CA Magyarország
- GPIT Services.
- HumanoIT Kft.
- NESS Hungary Kft.
- ALPHA-CON/NQA
- IQSOFT-John-Bryce Oktatóközpont
A szemináriumot támogató fizetős szervezetek:
- Asyst Solutions Zrt.
- Atigris Zrt.
- Atoll Technologies Kft.
- BAT Pécsi Dohánygyár Kft.
- Budapest Bank Nyrt.
- CEENTRUM Kft.
- CIB Bank Zrt.
- D-Vision Kft.
- Elcoteq Magyarország Kft.
- Elin Consulting Kft.
- GPIT Services
- Honvédelmi Minisztérium
- LCGL Bt.
- Magyar Posta Zrt.
- Magyar Telekom Nyrt.
- MÁV INFORMATIKA Zrt.
- Microsoft magyarország
- MKB Bank Zrt.
- MTC Consulting 2005 Kft.
- MVMI Informatika Zrt.
- NESS Hungary Kft.
- Poli Computer PC Kft.
- QUAESTOR-NET Kft.
- SGS Hungária Kft.
- Siemens Zrt.
- Smartservice Kft.
- SOFTING Kft.
- Systrans Kft
- Vodafone Magyarország Zrt.
Értékelés
A szeminárium előadásainak és előadóinak „szolgáltatási szintjét” (a közzétett tapasztalatok mennyire használhatók, az üzenetek mennyire jól, érthetően mentek át) az „ügyfél”, azaz a szeminárium résztvevői által kitöltött kérdőívek segítségével mérjük. Ezeket a mért értékeket azért tesszük közzé, hogy az előadók és jövendő előadók javítani tudják előadásaik tartalmi és információátviteli mutatóit. Ezek a visszajelzések azt mutatják, hogy a résztvevők hasznosnak ítélték az elhangzott előadásokat.
Az 50 beérkezett kérdőív értékelése alapján a 75% fölötti értéket elért előadások / előadók sorrendje:
Előadók értékelése
Colin Rudd | 96% |
Robert Falkowitz | 95% |
dr. Fehér Péter | 88% |
Pásztor Zsolt | 82% |
Nagy József | 75% |
Kovács Attila | 75% |
Előadások értékelése
A Holistic Approach to IT Process Definition and Documentation | 87% |
Integration of the service lifecycle and the project lifecycle | 86% |
Ki mit tud? – Tudásmenedzsment alkalmazása az incidenskezelésben | 83% |
Az informatika helyzete 2009-2010 évben – Válságos évek | 81% |
A GPITILizer (Van megoldás a kis szervezetek részére is! | 75% |
OTP Bank Service Desk tapasztalatok | 75% |
Integration of the service lifecycle and the project lifecycle
Colin Rudd
![video](https://www.itsmf.hu/wp-content/uploads/2021/04/S10_itSMF_2010S_1_Proj_and_Serv_Lifecycle.jpg)
This presentation will examine the theory and the practice of the service lifecycle and the project lifecycle and their inter-working and integration.It will consider the priorities, conflicts and challenges in meeting the IT needs of a business, while trying handle the increased demands for change.
prezentáció letöltése videó letöltése„A pulttól a kasszáig”
(Szolgáltatások értéknövelése automatizálással)
Nagy József
![video](https://www.itsmf.hu/wp-content/uploads/2021/04/S10_itSMF_2010S_2_Keyserve_Pulttol_a_kasszaig.jpg)
Az előadás az informatikai szolgáltatások definiálásának, igénylésének, nyújtásának és követésének innovatív, de már a mindennapi gyakorlatban is megjelent megoldásait és támogató eszközeit mutatja meg, amelyek révén a szolgáltató – a belső hatékonyság javítása mellett – az ügyféloldalnak nagyobb értéket tud nyújtani.
prezentáció letöltése videó letöltéseAz informatika helyzete 2009-2010 évben – Válságos évek
dr. Fehér Péter
![video](https://www.itsmf.hu/wp-content/uploads/2021/04/S10_itSMF_2010S_3_Az_informatika_helzete.jpg)
A második éve folytatott itSMf-BCE közös felmérés során 65 szervezet töltötte ki papír alapú ill. elektronikus kérdőívünket, melyek 40%-a kis és középvállalat, míg 60%-a nagyvállalat. A kutatás 2010 második negyedévében történt, IT tudatos szervezetek körében, ahol a kérdőíves felmérést esetenként feltáró jellegű esettanulmányokkal is kiegészítettük.
prezentáció letöltése videó letöltéseISO 20000 megvalósítás és audit KKV-knál
dr. Becser Balázs
![video](https://www.itsmf.hu/wp-content/uploads/2021/04/S10_itSMF_2010S_4_ISO_20000.jpg)
Magyarországi kis és közepes IT vállalkozások költséghatékony lehetőségei ISO 20000-1 szabványnak megfelelő szolgáltatásirányításirendszerek megtervezésére, bevezetésére és tanúsítvány megszerzésére.
prezentáció letöltése videó letöltéseIT Szolgáltatásirányítási Eszközfejlesztés ITIL szakemberek által: A GPITILizer – Van megoldás a kis szervezetek részére is!
Patay Gábor
![video](https://www.itsmf.hu/wp-content/uploads/2021/04/S10_itSMF_2010S_5_GPITILizer.jpg)
Az előadás bemutatja, hogy milyen stratégiai döntés alapján kezdődött meg a kis szervezetek által is egyszerűen és költséghatékonyan bevezethető és használható GPITIizer rendszer fejlesztése, és mely ITIL V3 ajánlások és saját tapasztalatok alapján születtek meg a rendszerrel szemben támasztott követelmények.
Részletes beszámolót hallhatunk majd a GPITILizer rendszer azon képességeiről, hogy hogyan lehet abban szabadon definiálni az IT szervezet által meghatározott IT szolgáltatásirányítási feladatokat, illetve hogyan támogatja a rendszer azok végrehajtatását és a végrehajtás ellenőrzését. A GPITIizer bemutatása az ITIL V3 életciklus modell szerinti csoportosításban ismerteti a funkcionalitást.
Ezt követi majd az ITIL Software Scheme bemutatása és a GPITILizer e szerinti értékelése. A rendszer bevezetési lépéseinek ismertetése után a GPIT Services felajánl egy kedvezményes implementációs lehetőséget az első vevő részére.
prezentáció letöltése videó letöltéseOTP Bank Service Desk tapasztalatok
Kovács Attila, Szász Erika, Sári Ibolya
![video](https://www.itsmf.hu/wp-content/uploads/2021/04/S10_itSMF_2010S_6_OTP_Service_Desk_Ness.jpg)
From Spaghetti to Service Management – A Holistic Approach to IT Process Definition and Documentation
Robert Falkowitz
![video](https://www.itsmf.hu/wp-content/uploads/2021/04/S10_itSMF_2010S_7_ProcessDef_and_Doc.jpg)
This presentation, based on an experience in a bank, proposes an approach to defining and documenting processes that addresses the following issues:
- It provides processes that are directly related to the functional, daily activities of the IT personnel. This addresses the issue of processes seeming to be too theoretical.
- It covers the entire process framework of IT, and is not just limited to service management. This addresses the issue of lack of integration between application development and service management.
- It provides a modular approach to process definition, with highly reusable components. This addresses the issues of long, complicated, spaghetti-like processes that are hard to understand, harder to maintain and very easy to break.
- It can be standards-based, and is easily integrated with frameworks such as ITIL, CMMI, CobiT, etc.
Ki mit tud? – Tudásmenedzsment alkalmazása az incidenskezelésben
Pásztor Zsolt
![video](https://www.itsmf.hu/wp-content/uploads/2021/04/S10_itSMF_2010S_8_Tudasmgnt_alk.jpg)
A Magyar Telekomnál bevezetett tudásmenedzsment megoldáson, mint esettanulmányon keresztül mutatja be a szervezeti tudás megosztásából fakadó előnyöket, elsősorban az incidenskezelés, általánosságban pedig az ITIL V3 életciklus-szemlélet vonatkozásában.
A végrehajtott projekt célul tűzte ki az IT-ügyfélszolgálaton és az IT-üzemelés felügyeleten megoldott incidensek arányának növelését, a megoldási idők csökkentését, valamint a második vonalbeli támogatáshoz eszkalált incidensek és a hibás eszkalációk számának csökkentését a tudásmenedzsment segítségével.
A bemutatásra kerülő projekt párhuzamosan két szálon futott: az egyik a folyamat és a szerepkörök kidolgozásával és eszközben történő támogatásával, míg a másik a sikeres bevezetéshez szükséges tudás kodifikálásával, a „kritikus tömegű” tudáselem létrehozásával foglalkozott. Mindkét tevékenység során figyeltünk arra, hogy az eredmények ne csak érzékelhetőek legyenek, hanem objektív mérőszámok formájában is rendelkezésre álljanak, ezzel is alátámasztva a tudásmenedzsment bevezetésének és alkalmazásának a szolgáltatásüzemeltetés hatékonyságára gyakorolt pozitív hatásait.
prezentáció letöltése videó letöltése