Az itSMF Magyarország 8. szeminárium előadásanyagai, 2011

Az itSMF Magyarország 2011 október 28-án tartotta 8. szemináriumát, amelynek előadásai az informatikai szolgáltatások életciklus alapú menedzsmentjének aktuális helyzetét mutatták be. A szemináriumon a regisztrált 116 főből 92 fő vett részt, 35 fizető és 57 ingyenes regisztrációval. A résztvevők véleményének (53 leadott értékelőlap) összegzése szerint a szeminárium szakmai színvonala az előzetes elvárásokhoz viszonyítva 88%-os volt.
Az ITIL 2011-es kiadása aktualizálta a szolgáltatás életciklus menedzsmentjére vonatkozó útmutatásokat, egyúttal igazolta annak aktualitását. Ehhez kapcsolódik az ISO 20000 IT szolgáltatásmenedzsment szabvány követelményrendszerének 2011-es aktualizálása, amelynek magyar honosítása is megkezdődött.
A válság még tart, nem látjuk a végét, de azt már lehet érzékelni, hogy a válság tartós változásokat hozott az informatikai szolgáltatások területén is. Az informatika 2010-11-es helyzetéről számol be a Corvinus Egyetem felmérése.
Általános trend, hogy hatékonyabban, eredményesebben és az ügyfél (vállalat, intézmény, kormányzat stb.) számára kimutatható és indokolható módon értéket teremtő szolgáltatásokat kell biztosítani.
Ennek következménye, hogy az IT szolgáltatások üzleti fókuszú értékteremtésének fokozására van szükség, amelyre a szolgáltatásmenedzsment képességek céltudatos fejlesztése adhat lehetőséget: ide kapcsolódó előadások az IT szolgáltatásmenedzsment fejlesztése CSI stratégiával, az üzlet és az IT kapcsolatának fontosságát és buktatóit tárgyaló előadás, és az IT kormányzásról (Governance) szóló előadás.
A szeminárium mottója: „ A szolgáltatások értéke fokozható ”
(Hogyan mérhetők és javíthatók a képesség típusú informatikai szolgáltatási eszközök a hatékonyság és az eredményesség érdekében?)
A konferenciát kiállítóként az alábbi cégek támogatták: IQSOFT-John-Bryce Oktatóközpont
A konferenciát támogató fizetős szervezetek:
HUMANsoft Kft., IP Systems Kft., IQSOFT-John Brice Oktatóközpont, Kancellar.hu Zrt. KFKI Rendszerintegrációs Zrt., Lagermax Autótranszport Kft., Laurel Kft., Magyar Posta Zrt., MTC Consulting 2005 Kft., MVMI Informatika Zrt., Phoenix Pharma Zrt., Red Bull GmbH., Sanofi/Chinoin ZRt., SGS Hungária Kft., Telenor Magyarország Zrt.
Értékelés
A konferencia előadásainak és előadóinak "szolgáltatási szintjét" (a közzétett tapasztalatok mennyire használhatók, az üzenetek mennyire jól, érthetően mentek át) az "ügyfél", azaz a konferencia résztvevői által kitöltött kérdőívek segítségével mérjük. Ezeket a mért értékeket azért tesszük közzé, hogy az előadók és jövendő előadók javítani tudják előadásaik tartalmi és információátviteli mutatóit. Ezek a visszajelzések azt mutatják, hogy a résztvevők hasznosnak ítélték az elhangzott előadásokat.
Az 53 beérkezett kérdőív értékelése alapján a 75% fölötti értéket elért előadások / előadók sorrendje:
Előadások értékelése:
ITIL V3 2011 Edition - Service Strategy |
96% |
IT szolgáltatásmenedzsment fejlesztése CSI stratégiával |
95% |
ITIL V3 2011 Edition - SD,ST,SO,CSI |
93% |
Az informatika helyzete 2010-2011-ben - Válságos évek |
86% |
IT Governance: élet az ITIL-en túl |
82% |
Az üzlet és az IT kapcsolatának fontossága és buktatói |
78% |
ISO 20000-2011 kiadás, honosítás, helyzetkép |
75% |
Előadók értékelése:
Colin Rudd, itSMF UK |
98% |
Colin Rudd, itSMF UK |
98% |
Csajtai Kornél, Budapest Bank |
96% |
dr. Fehér Péter, Corvinus Egyetem |
91% |
Polgár Endre, Cap Gemini |
87% |
Kurucz György, Microsoft Magyarország |
84% |
Krauth Péter, itSMF Magyarország |
76% |
dr. Becser Balázs, ALFA-CON |
76% |
A konferencia letölthető anyagai és videói:
Az ITIL 2011-es kiadása - 1.részColin Rudd áttekintő előadásában az ITIL 2011-es kiadásának okairól, céljáról és az előző kiadáshoz viszonyított változásairól számolt be egy kétrészes előadás keretében. Az új kiadás tartalmazza a 2007 óta bekövetkezett változások miatt szükségessé vált kiegészítéseket, és összehangoltabbá tette az egyes életciklusokat leírő kötetek szövegezését.
|
![]() felvétel |
ISO 20000-2011 új kiadás, magyar honosítás |
![]() felvétel |
ISO 20000-2011 új kiadás, magyar helyzetkép |
![]() felvétel |
Az informatika helyzete 2010-2011 évben - Válságos évek |
![]() felvétel |
ITIL-2011-es kiadása 2.rész |
![]() felvétel |
IT szolgáltatásmenedzsment fejlesztése CSI stratégiával |
![]() felvétel |
Az üzlet és az IT kapcsolatának fontossága és buktatói |
![]() felvétel |
IT Governance: élet az ITIL-en túl |
![]() felvétel |