Az itSMF Magyarország 2010 március 25-26–án tartja 6. konferenciáját, amelynek előadásai az informatikai szolgáltatások tervezésének, bevezetésének, üzemeltetésének vagy továbbfejlesztésének gyakorlati tapasztalatait és az ITIL V3 ezekre vonatkozó útmutatásait mutatják be.
A gazdasággal együtt az informatika is a válság szorításában vergődik. A krízis mélypontján csak a szolgáltatásmenedzsment fókuszált, célirányos fejlesztése jelent megoldást, ahogy az ITIL javasolja, alakítsuk azt stratégiai eszközzé, stratégiai képességekké. A pénzügyi megszorítások által korlátozott helyzetben az IT szolgáltatások értékteremtésének megőrzéséhez csak a képességek fejlesztése ad lehetőséget: a vezetés, a szervezet, a folyamatok, a tudás és a képzett munkatársak jelentik azokat a képességeket, amelyek fejlesztésével eredményes választ adhatunk a válság által előidézett kihívásokra. Az ITIL életciklusra alapozott keretrendszere megadja az útmutatást, de ezek alapján nekünk kell ezeket a képességeket létrehozni, fejleszteni.
A konferenciára meghívtuk az ITIL nemzetközileg meghatározó néhány szakértőjét, hogy előadásaikkal adjanak lendületet ehhez a feladathoz, segítve az ajánlások jobb megértését, alkalmazásuk sikerét.
A konferencia helyszíne:
Vista Rendezvényterem, 1061 Budapest, Paulay Ede u. 9.
A konferencia időpontja:
2010. március 25-26.
A konferencia mottója:
„ Képességfejlesztéssel a válság ellen ”
(Hogyan mérhetők és javíthatók a képesség típusú informatikai szolgáltatási eszközök a hatékonyság és eredményesség érdekében?)
A konferenciára meghívtuk az ITIL nemzetközileg meghatározó néhány szakértőjét, hogy előadásaikkal adjanak lendületet ehhez a feladathoz, segítve az ajánlások jobb megértését, alkalmazásuk sikerét.
A konferenciát támogatja:
- IQSOFT-John Bryce Oktatóközpont
A konferencia programja – 2010. március 25 csütörtök:
Kezdés |
Időtartam |
2010. március 25. csütörtök | ||
9:00 | 0:40 | Service Design and the Service Catalogue: A practical approach and case study | Colin Rudd | |
9:40 | 0:40 | Does your IT service organisation measure anything useful? | Ivor Mcfarlane | |
10:20 | 0:25 | Szünet | ||
10:45 | 0:40 | Organising for success: Things to consider when defining roles and structure | Colin Rudd | |
11:25 | 0:40 | KPI’s to beat the crisis | Arjen Droog | |
12:05 | 0:25 | Szünet | ||
12:30 | 1:00 | Panel discussion: The role of metrics in IT Service Management | Kerekasztal | |
13:30 | 0:40 | Fejlesztéskövetés fejvesztés nélkül, avagy kiadáskezelés megvalósítása banki környezetben | Angyal Gergely,Raiffeisen Bank – Kováts Márton,KFKI |
-
Colin Rudd:
Service Design and the Service Catalogue: A practical approach and case study
This session provides an overview of a practical approach to the creation of Service Catalogue, using the techniques developed by the author of the Service Design book. It also describes and explains a case study where these techniques were successfully used within a real organisation.
-
Ivor Macfarlane:
Does your IT service organisation measure anything useful?IT people and the business people are different. Traditionally in IT we need to understand how things work, get our kicks from fixing things when they break. The business should be able to view IT as a utility, a taken-for-granted foundation on which they can build their services to their customers. ITSM’s focus should be on what they deliver, not on the tools they use.
This fundamental mis-match requires IT to take a perspective on what matters to the business. This perspective needs to be supported by appropriate measurements. These measures need to capture what matters to the supported business – and these tend to be ways of looking and measuring that are nor intuitive to IT, and need to be thought about by ITSM.
This kind of measurement is about the harm, and the benefit, that IT does to the business – not easy numbers like availability or incident resolution.
This talk will describe – in the presenter’s experience and perspective – the background, consider the current situation and explore a mindset and approaches that can describe service management effectiveness in a way that actually reflects its value to the customers that are paying for it.
-
Colin Rudd:
Organising for success: Things to consider when defining roles and structure
This session provides an overview of an approach to defining roles and the structure of IT service provider organisations. It will discuss and explain some of the relationships and concepts that should be considered when reviewing the structure and the responsibilities within an organisation.
-
Arjen Droog:
KPI’s to beat the crisis
Delivering stable and high quality IT services requires a visionary IT manager, talented staff and good KPI’s. The vast majority of KPI’s used today actually aren’t KPI’s at all. They’re just statistics. For instance: numbers of incidents, percentages of processed changes or availability figures for network components. Typical examples of things that are measured often, but don’t significantly help in gaining a solid grip on the quality of services. In this session Arjen Droog (NL) will share his experience in the KPI’s that create a solid dashboard for those who are responsible for the IT services. KPI’s that make a difference and really are key in successful process management. He will reference the KPI’s in the ITIL version 3 life cycle.
-
Panel discussion:
The role of metrics in IT Service Management
Résztvevők: Colin Rudd, Ivor Macfarlane, Arjen Droog, Robert Falkowitz
-
Angyal Gergely, Raiffeisen Bank – Kováts Márton, KFKI
Fejlesztéskövetés fejvesztés nélkül, avagy kiadáskezelés megvalósítása banki környezetben
A konferencia programja – 2010. március 26. péntek:
Kezdés |
Időtartam |
2010. március 26. péntek | ||
9:00 | 0:40 | „Chronicle of a Death Foretold” | Robert Falkowitz | |
9:40 | 0:40 | Adopting and adapting ITIL® into Small IT organizations | Ivor Mcfarlane | |
10:20 | 0:25 | Szünet | ||
10:45 | 0:40 | How to identify and retain talents in an IT organisation | Luciana Abreu | |
11:25 | 0:40 | Szemirámisz CMDB-je | Sugár Péter,Raiffeisen Bank – Visontai Balázs,KFKI | |
12:05 | 0:25 | Szünet | ||
12:30 | 0:40 | Hogyan lesz adatbányából aranybánya? – Szolgáltatások kapacitástervezése a Budapest Banknál | Németh Balázs,Budapest Bank-Fehér Péter,Corvinno-Visontai Balázs,KFKI | |
13:10 | 0:40 | Folyamat fejlesztés és támogató szolgáltatás – stratégia-tervezés-bevezetés | MAVIR – OGYS |
-
Robert Falkowitz:
„Chronicle of a Death Foretold”
A case study of how things go wrong when:• you define strategies, but ignore them;
• you ignore the normal service lifecycle order, and do the work in the order: Build, Operate, Design, Test; rather than doing it in the order Design, Build, Test, Operate.
-
Ivor Macfarlane:
Adopting and adapting ITIL®into Small IT organizations.
ITIL has traditionally been thought of as applying best to large IT organizations, having too much inherent bureaucracy to bring benefits to smaller IT units. But in practice the principles have always offered real benefits, irrespective of size. As ITIL spreads and grows around the world, this message is ever more important.
Making constructive use of the ITIL ideas in smaller organizations is the subject of an ITIL book ‘ITIL: Small Scale Application”. This books set out ideas, techniques and ideas intended to be useful to those delivering ITSM within smaller organizations (although many of the ideas are valuable to ITSM practitioners in all sizes of organization).
This talk will explore those including how to make best advantage of that speed, versatility and adaptability that comes with smaller size, the differences that belong to being small and the impact on many aspects from service desk hours to staff recruitment.
-
Luciana Abreu:
How to identify and retain talents in an IT organisation
-
Sugár Péter, Raiffeisen Bank – Visontai Balázs, KFKI:
Szemirámisz CMDB-je
-
Németh Balázs, Budapest Bank – Fehér Péter, Corvinno – Visontai Balázs, KFKI:
Hogyan lesz adatbányából aranybánya? – Szolgáltatások kapacitástervezése a Budapest Banknál
A korábbi kapacitásmenedzsment eszközkészlet és gyakorlat kiegészítése, továbbfejlesztése érdekében kezdtünk el egy kutatás-fejlesztési projektet. Alapvető kihívást jelentett, hogy a szolgáltatási szintek (válaszidő, rendelkezésre állás) és kapacitások közötti kapcsolatot, viszonyt alapvető statisztikai eszközökkel nem lehetett kimutatni. A projekt során vizsgáltuk a kiválasztott szolgáltatás architekturális felépítését és a rendelkezésre álló mérési lehetőségeket. A probléma megoldása érdekében neurális hálós modelleket fejlesztettünk ki, majd az így kialakított modelleket valós adatok felhasználásával teszteltük.
-
MAVIR – OGYS:
Folyamat fejlesztés és támogató szolgáltatás – stratégia-tervezés-bevezetés
Részvételi feltételek
A részvételhez előzetes regisztráció szükséges.
A konferenciára az oldal alján található regisztrációs tábla kitöltésével lehet regisztrálni.
Információkérés: info@itsmf.hu, 06-70-452 1240
Regisztráció
A részvételi díj 20,000 Ft + ÁFA.
Ha a részvételi díj fizetése miatt nem tudna részt venni a rendezvényen, az itSMF Magyarország lehetőséget biztosít Önnek az ingyenes részvételre, de ebben az esetben is szükséges a regisztráció. Az ingyenes részvételt választók számára a fizetős jelentkezések függvényében tudunk helyet biztosítani, amelynek során helyhiány esetén a jelentkezési sorrend számít. Ha Ön a 20,000 Ft+ÁFA részvételi díjas regisztrációt választja, ezzel egyrészt Ön és cége is aktív támogatójává válik a hazai IT szolgáltatásmenedzsment kultúra színvonalának emelésének, az itSMF Magyarország céljai megvalósulásának, másrészt a szervezőbizottság a regisztráció lezárásáig garantálja a részvételt. Kérjük, hogy az „Egyéb információk” pontnál csak az egyik részvételi módot (fizetős vagy ingyenes) jelölje be! Ügyeljen a cég címének pontos kitöltésére! Magánszemély jelentkezése esetén a kérjük nevet a cég rovatba is beírni. A jelentkezőket a továbbiakban a megadott e-mail címen értesítjük a szükséges tudnivalókról vagy változásokról. A minél szélesebb részvétel érdekében tesszük lehetové, hogy aki nem tudja támogatni a rendezvényt, az ingyenesen is jelentkezhessen. Azoknak a résztvevőknek, akik részvételi díjjal támogatni tudják a rendezvényt, előre is köszönjük támogatásukat és közzétesszük őket a támogatók listáján. A számlát a fizetős regisztráltak utólag kapják meg.