Az itSMF Magyarország 2018 április 6-án tartja 14. konferenciáját, amelyen az informatikai szolgáltatásmenedzsment sikeres gyakorlata (ITSM best practice) alkalmazásának gyakorlati tapasztalatait, és más gyakorlatokkal és módszerekkel való integrációját mutatják be.
Az ITIL 30 éve jelent meg és lett az ITSM legleterjedtebb best practice megközelítése, ugyanakkor más népszerű módszerek és keretrendszerek (Agile, DevOps, projekt menedzsment stb.) használata megköveteli, hogy ezeket hatékonyan integráljuk az IT szolgáltatásmenedzsmenttel.
Az ITIL keretrendszere alkalmas ezek integrációjának támogatására, mivel kiemelten fókuszál a folyamatok és életszakaszok együttműködésére, és a várhatóan 2018-ban megjelenő új kiadása is az integrációra fog fókuszálni.
A konferencián a DevOps (Barclay Rae) és Cynefin (Kaimar Karu) módszerek integrációjáról két meghívott nemzetközi szakember tart előadást.
Meghívott előadónk, Barklay Rae, a Lead Architect team tagja az ITIL 2018-as tervezett új kiadásáról is tart előadást.
A konferencia programja:
Kezdés | Idő-tartam | 2018. április 6. péntek | Előadók | |
8:30 | 0:30 | Regisztráció | ||
9:00 | 0:10 | Megnyitó | Sarkadi-Nagy István, itSMF Magyarország | |
9:10 | 0:40 | Cynefin and sense-making in the digital world | Kaimar Karu, itSMF Estonia, Author of ITIL Practitioner | |
Cynefin (meaning ‘habitat’ in Welsh) is a sense-making framework, developed by Dave Snowden, and used for improving situational awareness and helping with decision-making by managers and hands-on professionals in various industries, including IT. The framework differentiates between ordered and unordered systems and introduces five domains (simple, complicated, complex, chaotic, and disorder) that make it easier to identify the best next steps in any (challenging) situation. The session introduces the basic concepts in Cynefin and describes its applicability to IT management and ITSM. | ||||
9:50 | 0:40 | DevOps and ITSM – how do they work together? | Barclay Rae,CEO of itSMF UK | |
DevOps is seen as a new way of working for development – with automation and continuous development and integration. However its much more than that as an approach to collaboration across development and Operations.
Sometime DevOps is also portrayed as being an alternative to ITSM, but in reality they both work together well and need each other. The challenge is in getting people who identify with each area to see that there is a close affinity between ITSM and DevOps ways of working – they are complementary. This session sets out the key areas of synergy and collaboration between ITSM and DevOps, providing practical guidance on how to integrate these 2 different cultures. IT also identifies wasy for ITSM people that they are already ‘doing’ DevOps..! |
||||
10:30 | 0:40 | ITIL 2018 edition | Barclay Rae,itSMF UK, member of the Lead Architect Team for the ITIL update | |
Barclay Rae, member of the Lead Architect Team for the ITIL update organised by Axelos, will give an overview abot the planned 2018 edition of ITIL | ||||
11:10 | 0:40 | Ebédszünet | ||
11:50 | 0:40 | Gyors, gyors, lassú – hogy ne lépjünk egymás lábára | Pásztor Zsolt – T-Systems Magyarország Zrt., kompetenciaközpont-vezetőhelyettes, vezető tanácsadó |
|
Gyorsan változó igények, gyors reagálást lehetővé tevő agilis fejlesztési technikák, de fel van erre készülve az üzemeltetés? Hogyan hozhatók szinkronba a fejlesztők és az üzemeltetők a szolgáltatásátadás során? Hogyan fejlesszük az átadási képességeinket és hogyan kerüljük el a nem kívánt következményeket?
Kérdés kérdés hátán, de biztos vagyok benne, hogy a végére válaszok is lesznek. |
||||
12:30 | 0:40 | Iteratív Big Data projektek vállalati környezetben | Gulyás Máté, Datapao, tanácsadó | |
Ma azt látjuk, hogy az egész világ átáll az adatvezérelt működésre az IoT, Industry 4.0 és Data Driven kulcsszavak alatt. A másik oldalon azt látjuk, hogy az IT projektek 90%-nak implementációja megbukik. Előadásomban egy ipari projektünkön keresztül megmutatom, hogy hogyan tudunk iteratív módon adatvezérelt működést kialakítani szervezeti kockázat nélkül. Így költséghatékonyan, a rendelkezésre álló adataink alapján elő tudunk készülni arra a jelenben, hogy egyre nagyobb mennyiségű adatot dolgozzunk fel és elemezzünk a jövőben. | ||||
13:10 | 0:40 | Szolgáltatás tervezés és bevezetés másképp – nagyvállalati méretű „digitális átalakulás” tapasztalatok | Suba Péter, iCore Ltd. UK, vezető ITSM tanácsadó, ITIL Expert | |
Az utóbbi években nagy lendületet kapott a vállalati informatika testreszabása, közmű helyett egyre többen próbálják valódi üzleti előnyre váltani az egyedi megoldások kialakítását. Az üzleti igények gyors változásához jobban illeszkedő építőelemeket és módszertanokat igényelnek – ezek összességére hivatkoznak többnyire „Digitális átalakulás” néven. Saját géppark helyett félkész platformokra építkezés (felhő alapú modellek), Agilis / DevOps módszertanok használata, innovációs portfolio hagyományos projekt portfolio helyett – hogyan értelmezhető ebben a környezetben a szolgáltatás menedzsment (szűkebb értelemben az ITIL)? Az előadás több nemzetközi nagyvállalatnál gyűjtött tapasztalat alapján készült, de elsősorban egy, a világ 20 legnagyobb vállalata közé tartozó cégben eltöltött másfél év alapozza meg. Ezalatt a cég agresszívan haladt afelé, hogy hagyományos ITIL / vízesés alapú informatikai működését modernizálja, gyorsítsa. Bemutatjuk, mit kellett változtatni a szolgáltatás bevezetésre való felkészülésnél, a szolgáltatás tervezésénél, hogyan alakítottuk át a hagyományos projekt szakaszkapus hozzáállást, a szolgáltatáselfogadási kritériumokat, használtuk fel az agilis/scrum lehetőségeket, és hogyan tudjuk elfogadtatni a szolgáltatásmenedzsment értékeit azokkal az eleinte szkeptikus agilis szakemberekkel, akik szerint „az ITIL lassú és elavult, nincs szükség rá egy DevOps környezetben”. | ||||
13:50 | Zárszó | Sarkadi-Nagy István, itSMF Magyarország |
A konferencia helyszíne:
Corner Rendezvényközpont, 1051 Budapest, Bajcsy-Zsilinszky út 12.
A konferencia időpontja:
2018. április 6. 9:00
A konferencia mottója:
„Hogyan tudjuk integrálni az alkalmazott módszereket, megközelítéseket?”
Idén is szervezünk KBC Data Center látogatást a törökbálinti adatközpontba, melynek időpontja: 2018 április 13.
Jelentkezni az info@itsmf.hu e-mail címen lehet, a tárgyban kérjük a KBC adatközpont látogatás-t feltüntetni!
Szeminárium szponzorok és kiállítók:
- T-Systems Magyarország Zrt.
- GPIT Informatikai Szolgáltató kft.
- IQSOFT John Bryce oktatóközpont
- TOPdesk Magyarország Kft.
Részvételi feltételek:
A részvételhez előzetes regisztráció szükséges.
A szemináriumra az oldal alján található regisztrációs tábla kitöltésével lehet regisztrálni.
Információkérés: info@itsmf.hu, +36-70-452 1240
Regisztráció
A részvételi díj 10,000 Ft + ÁFA.
Ha a részvételi díj fizetése miatt nem tudna részt venni a rendezvényen, az itSMF Magyarország lehetőséget biztosít Önnek az ingyenes részvételre, de ebben az esetben is szükséges a regisztráció. Az ingyenes részvételt választók számára a fizetős jelentkezések függvényében tudunk helyet biztosítani, amelynek során helyhiány esetén a jelentkezési sorrend számít. Ha Ön a 10,000 Ft+ÁFA részvételi díjas regisztrációt választja, ezzel egyrészt Ön és cége is aktív támogatójává válik a hazai IT szolgáltatásmenedzsment kultúra színvonalának emelésének, az itSMF Magyarország céljai megvalósulásának, másrészt a szervezőbizottság a regisztráció lezárásáig garantálja a részvételt. Kérjük, hogy az „Egyéb információk” pontnál csak az egyik részvételi módot (fizetős vagy ingyenes) jelölje be! Ügyeljen a cég címének pontos kitöltésére! Magánszemély jelentkezése esetén a kérjük nevet a cég rovatba is beírni. A jelentkezőket a továbbiakban a megadott e-mail címen értesítjük a szükséges tudnivalókról vagy változásokról. A minél szélesebb részvétel érdekében tesszük lehetővé, hogy aki nem tudja támogatni a rendezvényt, az ingyenesen is jelentkezhessen. Azoknak a résztvevőknek, akik részvételi díjjal támogatni tudják a rendezvényt, előre is köszönjük támogatásukat és közzétesszük őket a támogatók listáján. A számlát a fizetős regisztráltak utólag kapják meg.