Az itSMF Magyarország 13. Konferencia előadásanyagai 2017

A konferenciát kiállítóként az alábbi cégek támogatták: GPIT Informatikai Kft, T-Systems Magyarország Zrt, TOPdesk Magyarország Kft, IQSOFT-John-Bryce Oktatóközpont, GuideVision Kft.
A konferenciát támogató fizetős szervezetek:
Bravonet Kft,D-Vision Kft,GPIT Kft,Makrotel Kft
Értékelés
A konferencia előadásainak és előadóinak "szolgáltatási szintjét" (a közzétett tapasztalatok mennyire használhatók, az üzenetek mennyire jól, érthetően mentek át) az "ügyfél", azaz a konferencia résztvevői által kitöltött kérdőívek segítségével mértük. Ezeket a mért értékeket azért tesszük közzé, hogy az előadók és jövendő előadók javítani tudják előadásaik tartalmi és információátviteli mutatóit. Ezek a visszajelzések azt mutatják, hogy a résztvevők hasznosnak ítélték az elhangzott előadásokat.
A 34 beérkezett kérdőív értékelése alapján a 75% fölötti értéket elért előadások / előadók sorrendje:
Előadók értékelése
Előadások értékelése
|
Digital Professionalism – Raising the profile of the Service Management in the ‘Digital’ Age
|
![]() felvétel |
|
ITIL Practitioner
|
![]() felvétel |
|
Kerekasztal beszélgetés
Beszélgetés az ITIL-ről, az ITIL fejlődéséről, továbbfejlesztési igényeinkről, alkalmazási tapasztalatainkról, sikerekről, kihívásokról…
|
![]() felvétel |
|
Az elavult alkalmazások kivezetésének nehézségei az ITIL szemszögébőlAz előadás olyan problémakört tárgyal, amellyel több nagyobb ügyfélnél találkoztunk, és amely a végén két konkrét módszertan kidolgozásához vezetett. Elsősorban nagyobb cégeknél jellemző, hogy az IT evolúciója során (akár organikusan, akár felvásárlások miatt) rendkívül heterogén alkalmazáshalmaz alakul ki, amely előbb-utóbb elavult technológiákat, ugyanazon funkcióra több alkalmazást, sőt akár már évek óta nem használt programokat is tartalmaz. Ehhez ITSM és IT Governance hiányosságok sorozatán át vezet az út, és pontosan ezek miatt jön létre olyan helyzet, amelyben már hozzá sem mernek nyúlni a problémahalmazhoz, mert úgy érzik, hogy ha egy elemét kihúzzák, a többi a nyakukba dől. Mindezt tovább nehezíti, hogy a kivezetésre szánt alkalmazásokban lévő adatokkal is kezdeni kell valamit a jogszabályi előírásokat figyelembe véve, ami önmagában sem sokkal kisebb feladat. Az előadás bemutatja az ilyen helyzetekhez vezető okokat, és a megoldást jelentő két hazai módszertan főbb elemeit, mindezt konkrét projektek tapasztalatai alapján. |
![]() felvétel |
|
Szokásaink rabságában – Szerverteremtől a FelhőkigKépzeljük el, hogy néhány órára más ember bőrébe bújhatunk és így mondhatjuk el a helyesnek vélt működést… Vajon másképp látjuk ugyanazt a folyamatot, szabályozást, rendszert egy másik székből? Előadásunkban arra szeretnénk rávilágítani, mennyire fontos újraértékelni, felülvizsgálni azokat a szokásainkat, melyekről azt gondoljuk, hogy helyesek, megfelelőek, jól beváltak, pedig a megváltozott körélmények között ezek már lehet, hogy elavultak vagy akár teljesen működésképtelenek. Az esettanulmányban szereplő banknál éppen ezért olyan módszertan alkalmazása mellett döntöttünk, ami képes kibillenteni az interjú-, workshop alanyokat a megszokásból, a napi rutinból és így valós képet alkothattunk az új megoldás tervezése és kivitelezése során. |
![]() felvétel |
|
Újabb mérföldkő a T-Systems ügyfeleinek kiszolgálásában
A program a 2015-ben végrehajtott átszervezésekkel már a kezdő évben kézzel fogható gazdasági eredményeket hozott, de 2016-os évben egyértelművé vált, hogy a program nemcsak egy új jegykezelő rendszer bevezetését jelentette, hanem az egész vállalatot átható, új szolgáltatási filozófia bevezetéséről beszélünk, melynek a szolgáltatás katalógus bevezetésével nemcsak a Service operations, de a Service design és Transition folyamatokat is hatékonyabbá teszi. |
![]() felvétel |