itSMF Magyarország Konferencia 2010 előadásanyagai

Az itSMF Magyarország 2010 március 25-26-án tartotta 6. konferenciáját.
A gazdasággal együtt az informatika is a válság szorításában vergődik. A krízis mélypontján csak a szolgáltatásmenedzsment fókuszált, célirányos fejlesztése jelent megoldást, ahogy az ITIL javasolja, alakítsuk azt stratégiai eszközzé, stratégiai képességekké. A pénzügyi megszorítások által korlátozott helyzetben az IT szolgáltatások értékteremtésének megőrzéséhez csak a képességek fejlesztése ad lehetőséget: a vezetés, a szervezet, a folyamatok, a tudás és a képzett munkatársak jelentik azokat a képességeket, amelyek fejlesztésével eredményes választ adhatunk a válság által előidézett kihívásokra. Az ITIL életciklusra alapozott keretrendszere megadja az útmutatást, de ezek alapján nekünk kell ezeket a képességeket létrehozni, fejleszteni.
A konferenciára meghívtuk az ITIL nemzetközileg meghatározó néhány szakértőjét, hogy előadásaikkal adjanak lendületet ehhez a feladathoz, segítve az ajánlások jobb megértését, alkalmazásuk sikerét.
A konferencia mottója: „ Képességfejlesztéssel a válság ellen ”
(Hogyan mérhetők és javíthatók a képesség típusú informatikai szolgáltatási eszközök a hatékonyság és eredményesség érdekében?)
Az itSMF Magyarország 2009 március 25-26-án tartott konferenciáján a regisztrált 114 főből 94 fő vett részt, 32 fizető és 62 ingyenes regisztrációval. A résztvevők véleményének (73 leadott értékelőlap) összegzése szerint a szeminárium szakmai színvonala az elozetes elvárásokhoz viszonyítva 91%-os volt. Az alábbiakban közzétesszük a konferencia előadásainak anyagát.
A konferenciát támogatta: IQSOFT-JohnBryce Oktatóközpont
A konferenciát támogató fizetős szervezetek:
Albacomp Zrt., Alstom Hungária Zrt., AXA Szolgáltató Kft., BAT Pécsi Dohánygyár Kft., Budapest Bank Nyrt., D-Vision Kft., E.ON IS Hungary Kft., evosoft Hungary Kft., HumanoIT Kft., Innovation Factory Kft., Lagermax Autótranszport Kft., Magyar Telekom Nyrt., MÁV Informatika Zrt., NI Hungary Kft., sanofi-aventis/Chinoin ZRt., SETI Informatikai Tanácsadó Bt., Siemens Zrt., Stratis Kft., Sun Microsystems, Synergon Rendszerintegrátor kft, Systrans Rendszerintegrátor Kft., UNICREDIT SPA, YGOMI Europe Kft.
A konferencia előadásainak és előadóinak "szolgáltatási szintjét" (a közzétett tapasztalatok mennyire használhatók, az üzenetek mennyire jól, érthetően mentek át) az "ügyfél", azaz a konferencia résztvevői által kitöltött kérdőívek segítségével mérjük. Ezeket a mért értékeket azért tesszük közzé, hogy az előadók és jövendő előadók javítani tudják előadásaik tartalmi és információátviteli mutatóit. Ezek a visszajelzések azt mutatják, hogy a résztvevők hasznosnak ítélték az elhangzott előadásokat.
A 73 beérkezett kérdőív értékelése alapján a 75% fölötti értéket elért előadások / előadók sorrendje:
Tartalom értékelés |
Service Design and the Service Catalog | 96% | |
Organising for success: Things to consider when defining roles and structure | 95% | |
"Chronicle of a Death Foretold" | 91% | |
Adopting and adapting ITIL® into Small IT organizations | 90% | |
Hogyan lesz adatbányából aranybánya? - Szolgáltatások kapacitástervezése a Budapest Banknál | 90% | |
Szemirámisz CMDB-je | 85% | |
KPI's to beat the crisis | 85% | |
Does your IT service organisation measure anything useful? | 83% | |
Panel discussion: The role of metrics in IT Service Management | 75% |
Előadók értékelése
Colin Rudd | 99% | |
Ivor Macfarlane | 95% | |
Fehér Péter (Corvinno) | 94% | |
Robert Falkowitz | 94% | |
Németh Balázs (Budapest Bank) | 89% | |
Kerekasztal résztvevői | 88% | |
Arjen Droog | 88% | |
Sugár Péter (Raiffeisen Bank) | 84% | |
Visontai Baláz (KFKI) | 83% |
A konferencia letölthető anyagai és videói: