itsmf
Főoldal | Honlaptérkép | Jelszóemlékeztető
 it Service Management Forum   informatikai szolgáltatásmenedzsment mezo_l  informatika
 ITIL  IT
sp
sp főoldal  fórum  egyesület sp
az itSMF-ről menu_sep Tudásbázis menu_sep Hírek menu_sep Események menu_sep Könyvek, publikációk menu_sep Képzések menu_sep Kapcsolat
sp
sp

ITIL®, az IT szolgáltatásmenedzsment bevált gyakorlata

tittle_sep
2014-02-20
Mit képvisel az ITIL®, az informatikaszolgáltatás menedzsment bevált gyakorlata? 

Az ITIL® az AXELOS Limited bejegyzett védjegye. 2014 január 1-től az AXELOS, a Capita és a Cabinet Office közös vállalata irányítja a Best Management Practice Portfolio (szolgáltatás, portfólió, projekt és program menedzsment) akkreditációs és publikációs szolgáltatásait, és birtokolja a szellemi tulajdon jogokat.

Az ITIL® nem elméleti megközelítés, hanem best practice, azaz a sikeres szolgáltatók bevált gyakorlatának a keretrendszere, amely azt a célt szolgálja, hogy útmutatásait testreszabva kialakítsuk és javítsuk saját gyakorlatunkat.

Az ITIL® 5 alapkötete, a Service Strategy, Service Design, Service Transition, Service Operation és a Continual Service Improvement.

Az ITIL®-nek nemzetközileg egységes minősítési rendszere van, amely akkreditált képzési és vizsgarendszert tartalmaz. 2013-ban globálisan 330 ezer szakember tett alap vagy haladó vizsgát.


Informatikaszolgáltatás menedzsment ISO/IEC 20000 szabványa


2003-ban az itSMF egy munkacsoportja kidolgozta az ISO/IEC 20000 szabvány szerinti auditálás rendszerét, amelynek honosítását az itSMF Magyarország 2005-ben tagjai támogatásával megszervezte, és 2011-ben támogatta a szabvány új változatának honosítását is. A Magyar Szabványügyi Testület a támogatókat felsorolta a szabvány bevezetőjében.
Magyarországon elsőként az ING Service Center szerezte meg elsőként a megfelelőségi tanusítványt.

          

sp box_linexy sp
sp
 előadás
footer_l  előadásanyag
 konferencia
 jelentkezés sp