itsmf
Főoldal | Honlaptérkép | Jelszóemlékeztető
 it Service Management Forum   informatikai szolgáltatásmenedzsment mezo_l  informatika
 ITIL  IT
sp
sp főoldal  fórum  egyesület sp
az itSMF-ről menu_sep Tudásbázis menu_sep Hírek menu_sep Események menu_sep Könyvek, publikációk menu_sep Képzések menu_sep Kapcsolat
sp
sp

Célok és tevékenységek

tittle_sep
2014-02-20
Az itSMF Magyarország közhasznú szervezet, az itSMF (it Service Management Forum) magyar tagozata.

Az IT Service Management Forum (itSMF) informatikai szolgáltatásmenedzsment  területén nemzetközileg elismert és független szervezet. Egy nonprofit felhasználói szervezet, amelyet kizárólag a tagsága irányít. 

Az itSMF céljai?

  • segíteni a magyar IT szolgáltatásmemedzsment kultúra fejlődését
  • fejleszteni és terjeszteni a szolgáltatásmenedzsment ipari "bevált gyakorlatát"  (ITIL®)
  • megalapozni a szakmai hozzáértést a szolgáltatásmenedzsment szakemberek körében
  • közvetítőként segíteni a tagságot a szolgáltatás-teljesítmény javításában
  • a tagok számára az idevágó tárgykörben olyan fórumot biztosítani, ahol kicserélhetik nézeteiket és megoszthatják gyakorlati tapasztalataikat

Az itSMF meghatározó befolyással rendelkezik az ipari "bevált gyakorlatra" és a szabványokra, és világszerte partnerként működik együtt kormányzati és szabványügyi testületekkel.

 Az itSMF Magyarországot 2004. november 11-én elismerte az itSMF International, így ma teljes jogú tagja a több, mint 50 országot átfogó szervezetnek. A megválasztott elnökség készítette elő a Fórum nagysikerű nyitórendezvényét 2004. október 7-én, és szervezte meg az első konferenciáját 2005 márciusában.  A jogi alapítók között 27 szervezet és 8 magánszemély található, a Fővárosi Bíróság közhasznú egyesületként jegyezte be 2005. április 20-án.

Az itSMF Magyarországnak bárki tagja lehet az alapszabályban szereplő feltételeknek megfelelően.  Működését egy max. 8 tagú választott elnökség irányítja és egy 3 tagú felügyelő bizottság ellenőrzi. Az itSMF szakmai rendezvények szervezésével segíti az IT szolgáltattásmenedzsment bevált gyakorlatának terjedését, az alkalmazási tapasztalatok cseréjét, részt vesz a nemzetközi szervezet munkájában, gazdája a szakterület hazai fejlődésének. Kezdeményezte és támogatta a szolgáltatásmenedzsment szabvány (ISO/IEC 20000) hazai megjelenését (MSZ ISO/IEC 20000). Gazdaszerepet vállalt a hazai oktatás és vizsgáztatás beindításában, a magyar terminológia kialakításában.

Az itSMF Magyarország tevékenységei:

  • Konferenciák szervezése
  • A magyar terminoógia gondozása, fordítások szervezése
  • Magyar nyelvű vizsgalehetőség megteremtése és szervezése
  • Az MSZ ISO/IEC 20000 IT szolgáltatásmenedzsment szabvány honosítása és gondozása
  • Könyvek beszerzése (ITIL® és itSM Library kiadványok) és forgalmazása
  • Képviseleti tevékenység itthon és a nemzetközi fórumon
sp box_linexy sp
sp
 előadás
footer_l  előadásanyag
 konferencia
 jelentkezés sp