itsmf
Főoldal | Honlaptérkép | Jelszóemlékeztető
 it Service Management Forum   informatikai szolgáltatásmenedzsment mezo_l  informatika
 ITIL  IT
sp
sp főoldal  fórum  egyesület sp
az itSMF-ről menu_sep Tudásbázis menu_sep Hírek menu_sep Események menu_sep Könyvek, publikációk menu_sep Képzések menu_sep Kapcsolat
sp
sp

Az itSMF Magyarország 8. szeminárium előadásanyagai, 2011

tittle_sep
2011-10-28

Az itSMF Magyarország 2011 október 28-án tartotta 8. szemináriumát, amelynek előadásai az informatikai szolgáltatások életciklus alapú menedzsmentjének aktuális helyzetét mutatták be. A szemináriumon a regisztrált 116 főből 92 fő vett részt, 35 fizető és 57 ingyenes regisztrációval. A résztvevők véleményének (53 leadott  értékelőlap)  összegzése szerint a szeminárium szakmai színvonala az előzetes elvárásokhoz viszonyítva 88%-os volt. 
 

Az ITIL 2011-es kiadása aktualizálta a szolgáltatás életciklus menedzsmentjére vonatkozó útmutatásokat, egyúttal igazolta annak aktualitását. Ehhez kapcsolódik az ISO 20000 IT szolgáltatásmenedzsment szabvány követelményrendszerének 2011-es aktualizálása, amelynek magyar honosítása is megkezdődött.

A válság még tart, nem látjuk a végét, de azt már lehet érzékelni, hogy a válság tartós változásokat hozott az informatikai szolgáltatások területén is. Az informatika 2010-11-es helyzetéről számol be a Corvinus Egyetem felmérése.

Általános trend, hogy hatékonyabban, eredményesebben és az ügyfél (vállalat, intézmény, kormányzat stb.) számára kimutatható és indokolható módon értéket teremtő szolgáltatásokat kell biztosítani.
Ennek következménye, hogy az IT szolgáltatások üzleti fókuszú értékteremtésének fokozására van szükség, amelyre a szolgáltatásmenedzsment képességek céltudatos fejlesztése adhat lehetőséget:  ide kapcsolódó előadások az IT szolgáltatásmenedzsment fejlesztése CSI stratégiával, az üzlet és az IT kapcsolatának fontosságát és buktatóit tárgyaló előadás, és az IT kormányzásról  (Governance)  szóló előadás.
A szeminárium mottója: „ A szolgáltatások értéke fokozható ”
(Hogyan mérhetők és javíthatók a képesség típusú informatikai szolgáltatási eszközök a hatékonyság és az eredményesség érdekében?)


A konferenciát kiállítóként az alábbi cégek támogatták:
  IQSOFT-John-Bryce Oktatóközpont

A konferenciát támogató fizetős szervezetek:

HUMANsoft Kft., IP Systems Kft., IQSOFT-John Brice Oktatóközpont, Kancellar.hu Zrt. KFKI Rendszerintegrációs Zrt., Lagermax Autótranszport Kft., Laurel Kft., Magyar Posta Zrt., MTC Consulting 2005 Kft., MVMI Informatika Zrt., Phoenix Pharma Zrt., Red Bull GmbH., Sanofi/Chinoin ZRt., SGS Hungária Kft., Telenor Magyarország Zrt.


Értékelés
A konferencia előadásainak és előadóinak "szolgáltatási szintjét" (a közzétett tapasztalatok mennyire használhatók, az üzenetek mennyire jól, érthetően mentek át) az "ügyfél", azaz a konferencia résztvevői által kitöltött kérdőívek segítségével mérjük. Ezeket a mért értékeket azért tesszük közzé, hogy az előadók és jövendő előadók javítani tudják előadásaik tartalmi és információátviteli mutatóit. Ezek a visszajelzések azt mutatják, hogy a résztvevők hasznosnak ítélték az elhangzott előadásokat.
Az 53 beérkezett kérdőív értékelése alapján a 75% fölötti értéket elért előadások / előadók sorrendje:


Előadások értékelése:

ITIL V3 2011 Edition - Service Strategy

96%

IT szolgáltatásmenedzsment fejlesztése CSI stratégiával

95%

ITIL V3 2011 Edition - SD,ST,SO,CSI

93%

Az informatika helyzete 2010-2011-ben - Válságos évek

86%

IT Governance: élet az ITIL-en túl

82%

Az üzlet és az IT kapcsolatának fontossága és buktatói

78%

ISO 20000-2011 kiadás, honosítás, helyzetkép

75%


Előadók értékelése:

Colin Rudd, itSMF UK

98%

Colin Rudd, itSMF UK

98%

Csajtai Kornél, Budapest Bank

96%

dr. Fehér Péter, Corvinus Egyetem

91%

Polgár Endre, Cap Gemini

87%

Kurucz György, Microsoft Magyarország

84%

Krauth Péter, itSMF Magyarország

76%

dr. Becser Balázs, ALFA-CON

76%


A konferencia letölthető anyagai és videói:

Az ITIL 2011-es kiadása - 1.rész
Colin Rudd, itSMF UK
Colin Rudd áttekintő előadásában az ITIL 2011-es kiadásának okairól, céljáról és az előző kiadáshoz viszonyított változásairól számolt be egy kétrészes előadás keretében. Az új kiadás tartalmazza a 2007 óta bekövetkezett változások miatt szükségessé vált kiegészítéseket, és összehangoltabbá tette az egyes életciklusokat leírő kötetek szövegezését.
Letölthető
felvétel
ISO 20000-2011 új kiadás, magyar honosítás
Krauth Péter, itSMF
Letölthető
felvétel
ISO 20000-2011 új kiadás, magyar helyzetkép
dr. Becser Balázs, ALFA-CON Kft.
Letölthető
felvétel
Az informatika helyzete 2010-2011 évben - Válságos évek
dr. Fehér Péter, Corvinus Egyetem
Letölthető
felvétel
ITIL-2011-es kiadása 2.rész
Colin Rudd, itSMF UK
Letölthető
felvétel
IT szolgáltatásmenedzsment fejlesztése CSI stratégiával
Csajtai Kornél, Seregi Attila Budapest Bank
Letölthető
felvétel
Az üzlet és az IT kapcsolatának fontossága és buktatói
Kurucz György, Microsoft Magyarország
Letölthető
felvétel
IT Governance: élet az ITIL-en túl
Polgár Endre, Cap Gemini
Letölthető
felvétel
sp box_linexy sp
sp
 előadás
footer_l  előadásanyag
 konferencia
 jelentkezés sp