itsmf
Főoldal | Honlaptérkép | Jelszóemlékeztető
 it Service Management Forum   informatikai szolgáltatásmenedzsment mezo_l  informatika
 ITIL  IT
sp
sp főoldal  fórum  egyesület sp
az itSMF-ről menu_sep Tudásbázis menu_sep Hírek menu_sep Események menu_sep Könyvek, publikációk menu_sep Képzések menu_sep Kapcsolat
sp
sp

Az itSMF Magyarország 14. Konferencia előadásanyagai 2018

tittle_sep
2018-04-06
Az itSMF Magyarország 2018 április 6-án tartott 14. konferenciáján a regisztrált 71 főből 54 fő vett részt, 14 fizető és 40ingyenes regisztrációval. A résztvevők véleményének (30 leadott értékelőlap) összegzése szerint a konferencia szakmai színvonala az előzetes elvárásokhoz viszonyítva 95 %-os volt. Az alábbiakban közzétesszük a konferencia előadásainak anyagát.

A konferenciát kiállítóként az alábbi cégek támogatták: GPIT Informatikai Kft, T-Systems Magyarország Zrt, TOPdesk Magyarország Kft, IQSOFT-John-Bryce Oktatóközpont


A konferenciát támogató fizetős szervezetek:
Nagy Angelika, Deloitte Zrt, ExxonMobil BSC Kft, GPIT Kft, GuideVision Magyarország Kft, IT-Services Hungary, MVMI Zrt, NI Hungary Kft, OTP Bank Nyrt, SCHOTT Hungary Kft, elenor Common Operation, iCore Ltd.

Előadók értékelése
Kaimar Karu99%
Gulyás Máté99%
Suba Péter90%
Pásztor Zsolt85%
Barclay Rae84%
Barclay Rae83%
Előadások értékelése
Cynefin and sense-making in the digital world96%
Iteratív Big Data projektek vállalati környezetben92%
Szolgáltatás tervezés és bevezetés másképp - nagyvállalati méretű "digitális átalakulás" tapasztalatok91%
Gyors, gyors, lassú – hogy ne lépjünk egymás lábára83%
DevOps and ITSM – how do they work together?83%
ITIL 2018 edition69%

Az előadás címre kattintva letöltheti az előadás diáit, a film linkre kattintva az előadás videó-felvételét.

Cynefin and sense-making in the digital world

Kaimar Karu, itSMF Estonia, Author of ITIL Practitioner
Cynefin (meaning 'habitat' in Welsh) is a sense-making framework, developed by Dave Snowden, and used for improving situational awareness and helping with decision-making by managers and hands-on professionals in various industries, including IT. The framework differentiates between ordered and unordered systems and introduces five domains (simple, complicated, complex, chaotic, and disorder) that make it easier to identify the best next steps in any (challenging) situation. The session introduces the basic concepts in Cynefin and describes its applicability to IT management and ITSM.
Letölthető
felvétel

DevOps and ITSM – how do they work together?

Barclay Rae,CEO of itSMF UK
DevOps is seen as a new way of working for development – with automation and continuous development and integration. However its much more than that as an approach to collaboration across development and Operations.

Sometime DevOps is also portrayed as being an alternative to ITSM, but in reality they both work together well and need each other. The challenge is in getting people who identify with each area to see that there is a close affinity between ITSM and DevOps ways of working – they are complementary.

This session sets out the key areas of synergy and collaboration between ITSM and DevOps, providing practical guidance on how to integrate these 2 different cultures. IT also identifies wasy for ITSM people that they are already ‘doing’ DevOps..!


Letölthető
felvétel

ITIL 2018 edition

Barclay Rae,itSMF UK, member of the Lead Architect Team for the ITIL update
Barclay Rae, member of the Lead Architect Team for the ITIL update organised by Axelos, will give an overview abot the planned 2018 edition of ITIL
Letölthető
felvétel

Gyors, gyors, lassú – hogy ne lépjünk egymás lábára

Pásztor Zsolt – T-Systems Magyarország Zrt.
Gyorsan változó igények, gyors reagálást lehetővé tevő agilis fejlesztési technikák, de fel van erre készülve az üzemeltetés? Hogyan hozhatók szinkronba a fejlesztők és az üzemeltetők a szolgáltatásátadás során? Hogyan fejlesszük az átadási képességeinket és hogyan kerüljük el a nem kívánt következményeket?

Kérdés kérdés hátán, de biztos vagyok benne, hogy a végére válaszok is lesznek.

Letölthető
felvétel

Iteratív Big Data projektek vállalati környezetben

Gulyás Máté, Datapao, tanácsadó
Ma azt látjuk, hogy az egész világ átáll  az adatvezérelt működésre az IoT, Industry 4.0 és Data Driven kulcsszavak alatt. A másik oldalon azt látjuk, hogy az IT projektek 90%-nak implementációja megbukik. Előadásomban egy ipari projektünkön keresztül megmutatom, hogy hogyan tudunk iteratív módon adatvezérelt működést kialakítani szervezeti kockázat nélkül. Így költséghatékonyan, a rendelkezésre álló adataink alapján elő tudunk készülni arra a jelenben, hogy egyre nagyobb mennyiségű adatot dolgozzunk fel és elemezzünk a jövőben.
Letölthető
felvétel

Szolgáltatás tervezés és bevezetés másképp - nagyvállalati méretű "digitális átalakulás" tapasztalatok

Suba Péter, iCore, UK
Az utóbbi években nagy lendületet kapott a vállalati informatika testreszabása, közmű helyett egyre többen próbálják valódi üzleti előnyre váltani az egyedi megoldások kialakítását. Az üzleti igények gyors változásához jobban illeszkedő építőelemeket és módszertanokat igényelnek - ezek összességére hivatkoznak többnyire "Digitális átalakulás" néven. Saját géppark helyett félkész platformokra építkezés (felhő alapú modellek), Agilis / DevOps módszertanok használata, innovációs portfolio hagyományos projekt portfolio helyett - hogyan értelmezhető ebben a környezetben a szolgáltatás menedzsment (szűkebb értelemben az ITIL)? Az előadás több nemzetközi nagyvállalatnál gyűjtött tapasztalat alapján készült, de elsősorban egy, a világ 20 legnagyobb vállalata közé tartozó cégben eltöltött másfél év alapozza meg. Ezalatt a cég agresszívan haladt afelé, hogy hagyományos ITIL / vízesés alapú informatikai működését modernizálja, gyorsítsa. Bemutatjuk, mit kellett változtatni a szolgáltatás bevezetésre való felkészülésnél, a szolgáltatás tervezésénél, hogyan alakítottuk át a hagyományos projekt szakaszkapus hozzáállást, a szolgáltatáselfogadási kritériumokat, használtuk fel az agilis/scrum lehetőségeket, és hogyan tudjuk elfogadtatni a szolgáltatásmenedzsment értékeit azokkal az eleinte szkeptikus agilis szakemberekkel, akik szerint "az ITIL lassú és elavult, nincs szükség rá egy DevOps környezetben".
Letölthető
felvétel
sp box_linexy sp
sp
 előadás
footer_l  előadásanyag
 konferencia
 jelentkezés sp