itsmf
Főoldal | Honlaptérkép | Jelszóemlékeztető
 it Service Management Forum   informatikai szolgáltatásmenedzsment mezo_l  informatika
 ITIL  IT
sp
sp főoldal  fórum  egyesület sp
az itSMF-ről menu_sep Tudásbázis menu_sep Hírek menu_sep Események menu_sep Könyvek, publikációk menu_sep Képzések menu_sep Kapcsolat
sp
sp

itSMF Magyarország 7. Szemináriuma

tittle_sep
2010 november 12.
Az itSMF Magyarország 2010 november 12-én tartja 7. szemináriumát, amelynek előadásai az informatikai szolgáltatások tervezésének, bevezetésének, üzemeltetésének vagy továbbfejlesztésének gyakorlati tapasztalatait mutatják be.
Az informatika szolgáltatások fókusza az üzlet, a gazdaság. A válság hatása még mindig erősen érezhető mind a gazdaságban, mind az informatikában. Csökkenő pénzügyi keretek, létszámcsökkentés, beruházások és fejlesztések visszafogása az erőforrások csökkenését eredményezi.
Ugyanakkor egyre erősödnek azok a vélemények, hogy az informatikának a fejlődésben stratégiai szerepe lesz, ezért fontos a szolgáltatásmenedzsment hatékony és fókuszált fejlesztése.
Ezen a rendezvényen is az IT szolgáltatások értékteremtésének a képesség típusú eszközeinek fejlesztéséra fókuszálunk:
a vezetés, a szervezet, a folyamatok, a tudás és a képzett munkatársak jelentik azokat a képességeket, amelyek fejlesztésével az üzleti, vállalati eredményeket elő tudjuk segíteni.
Milyen használható tapasztalatokat tudunk megfogalmazni és átadni egymásnak?
A siker döntően rajtunk, a mi hozzáállásunkon múlik!

Az előadók az üzleti igény megszületésétől az üzemeltetésig az ITIL V3 életciklus modelljében elhelyezve ismertetik tapasztalataikat, a sikereket  és  a nehézségeket. 


A szeminárium helyszíne: Vista Rendezvényterem, 1061 Budapest, Paulay Ede u. 9.

A szeminárium i
dőpontja: 2010 november 12. 9:00-15:30

A szeminárium mottója: A szolgáltatások értéke fokozható ”
(
Hogyan mérhetők és javíthatók a képesség típusú informatikai szolgáltatási eszközök a hatékonyság és az eredményesség érdekében?)

Konferenciát szponzoráló kiállítók

A konferenciát kiállítóként az alábbi cégek támogatják: 
CA Magyarország, GPIT Kft., HumanoIT Kft., NESS Hungary Kft., ALPHA-CON/NQA, IQSOFT-John-Bryce Oktatóközpont

A tervezett program:    Colin Rudd meghívott előadása repülőgépének indulása miatt a megnyitó után elkezdődik. kérjük a pontos megjelenést! 


Kezdés Idő-tartam 2010. november 12 péntek Előadók
8:30 0:30 Regisztráció
9:00 0:40  Integration of the service lifecycle and the project lifecycle

Colin Rudd,itSMF UK
9:40 0:40    „A pulttól a kasszáig”
(Szolgáltatások értéknövelése automatizálással)
Nagy József, Keyserve Kft.
10:20 0:20    Az informatika helyzete 2009-2010 évben - Válságos évek dr. Fehér Péter, Corvinus Egyetem
10:40 0:30 Szünet
11:10 0:40    Magyarországi kis és közepes IT vállalkozások költséghatékony lehetőségei ISO 20000-1 szabványnak megfelelő szolgáltatásirányítási  rendszerek megtervezésére, bevezetésére és tanúsítvány megszerzésére dr. Becser Balázs,  ALFA-CON  Kft.
11:50 0:20    IT Szolgáltatásirányítási Eszközfejlesztés ITIL szakemberek által:  A GPITILizer
  (Van megoldás a kis szervezetek részére is! -  kiállítói előadás)
Patay Gábor, GPIT Services 
12:10 0:40    OTP Bank Service Desk rendszerének bevezetése és működtetése során szerzett gyakorlati tapasztalataink az ITIL fogalomrendszer keretébe beillesztve. Kovács Attila, NESS Hungary Kft.
12:50 1:00 Szünet
13:50 0:40    "From Spaghetti to Service Management - A Holistic Approach to IT Process Definition and Documentation" Robert Falkowitz, itSMF Switzerland
14:30 0:40  „Ki mit tud? – Tudásmenedzsment alkalmazása az incidenskezelésben” Pásztor Zsolt, KFKI Rendszerintegrációs Zrt.


1. Colin Rudd,
itSMF UK
   Integration of the service lifecycle and the project lifecycle
 (Some practical experiences)
  This presentation will examine the theory and the practice of the service lifecycle and the project lifecycle and their inter-working and integration.  It will consider the priorities, conflicts and challenges in meeting the IT needs of a business, while trying handle the increased demands for change.

2. Nagy József, Keyserve Kft.
   „A pulttól a kasszáig”
(Szolgáltatások értéknövelése automatizálással)
  Az előadás az informatikai szolgáltatások definiálásának, igénylésének, nyújtásának és követésének innovatív, de már a mindennapi gyakorlatban is megjelent megoldásait és támogató eszközeit mutatja meg, amelyek révén a szolgáltató – a belső hatékonyság javítása mellett – az ügyféloldalnak nagyobb értéket tud nyújtani. 

3. dr. Fehér Péter, Corvinus Egyetem
   Az informatika helyzete 2009-2010 évben - Válságos évek
  A második éve folytatott itSMf-BCE közös felmérés során 65 szervezet töltötte ki papír alapú ill. elektronikus kérdőívünket, melyek 40%-a kis és középvállalat, míg 60%-a nagyvállalat. A kutatás 2010 második negyedévében történt, IT tudatos szervezetek körében, ahol a kérdőíves felmérést esetenként feltáró jellegű esettanulmányokkal is kiegészítettük.

4. dr. Becser Balázs,  ALFA-CON Tanácsadó Iroda és Oktatóközpont Kft.
   Magyarországi kis és közepes IT vállalkozások költséghatékony lehetőségei ISO 20000-1 szabványnak megfelelő szolgáltatásirányítási  rendszerek megtervezésére, bevezetésére és tanúsítvány megszerzésére

5. Patay Gábor, GPIT Services
   IT Szolgáltatásirányítási Eszközfejlesztés ITIL szakemberek által: A GPITILizer
           (alcím: Van megoldás a kis szervezetek részére is! -  kiállítói előadás)

  Az előadás bemutatja, hogy milyen stratégiai döntés alapján kezdődött meg a kis szervezetek által is egyszerűen és költséghatékonyan bevezethető és használható GPITIizer rendszer fejlesztése, és mely ITIL V3 ajánlások és saját tapasztalatok alapján születtek meg a rendszerrel szemben támasztott követelmények.
  Részletes beszámolót hallhatunk majd a GPITILizer rendszer azon képességeiről, hogy hogyan lehet abban szabadon definiálni az IT szervezet által meghatározott IT szolgáltatásirányítási feladatokat, illetve hogyan támogatja a rendszer azok végrehajtatását és a végrehajtás ellenőrzését. A GPITIizer bemutatása az ITIL V3 életciklus modell szerinti csoportosításban ismerteti a funkcionalitást.
  Ezt követi majd az ITIL Software Scheme bemutatása és a GPITILizer e szerinti értékelése.
  A rendszer bevezetési lépéseinek ismertetése után a GPIT Services felajánl egy kedvezményes implementációs lehetőséget az első vevő részére.


6. Kovács Attila,
NESS Hungary Kft.
   OTP Bank Service Desk rendszerének bevezetése és működtetése során szerzett gyakorlati tapasztalataink az ITIL fogalomrendszer keretébe beillesztve
.

 
7. Robert Falkowitz, itSMF Switzerland
   "From Spaghetti to Service Management - A Holistic Approach to IT Process Definition and Documentation"
  This presentation, based on an experience in a bank, proposes an approach to defining and documenting processes that addresses to
  following issues:

    * It provides processes that are directly related to the functional, daily activities of the IT personnel. This addresses the issue of

       processes seeming to be too theoretical

    * It covers the entire process framework of IT, and is not just limited to service management. This addresses the issue of lack of

       integration between application development and service management.

    * It provides a modular approach to process definition, with highly reusable components. This addresses the issues of long,

       complicated, spaghetti-like processes that are hard to understand, harder to maintain and very easy to break

    * It can be standards-based, and is easily integrated with frameworks such as ITIL, CMMI, CobiT, etc.


8. Pásztor Zsolt, KFKI Rendszerintegrációs Zrt.
 „Ki mit tud? – Tudásmenedzsment alkalmazása az incidenskezelésben”
   Az előadáson a Magyar Telekomnál bevezetett tudásmenedzsment megoldáson, mint esettanulmányon keresztül szemléltetjük a szervezeti tudás megosztásából fakadó előnyöket, elsősorban az incidenskezelés, általánosságban pedig az ITIL V3 életciklus-szemlélet vonatkozásában.
   A végrehajtott projektben célul tűztük ki az IT-ügyfélszolgálaton (Service Desk) és az IT-üzemelésfelügyeleten (IT OC) megoldott incidensek arányának növelését, a megoldási idők csökkentését, valamint a második vonalbeli támogatáshoz eszkalált incidensek és a hibás eszkalációk számának csökkentését a tudásmenedzsment segítségével.
   A bemutatásra kerülő projekt párhuzamosan két szálon futott: az egyik a folyamat és a szerepkörök kidolgozásával és eszközben történő támogatásával, míg a másik a sikeres bevezetéshez szükséges tudás kodifikálásával, a „kritikus tömegű” tudáselem létrehozásával foglalkozott. Mindkét tevékenység során figyeltünk arra, hogy az eredmények ne csak érzékelhetőek legyenek, hanem objektív mérőszámok formájban is rendelkezésre álljanak, ezzel is alátámasztva a tudásmenedzsment bevezetésének és alkalmazásának a szolgáltatásüzemeltetés hatékonyságára gyakorolt pozitív hatásait.

 

Részvételi feltételek

A részvételhez előzetes regisztráció szükséges.

A konferenciára az oldal alján található regisztrációs tábla kitöltésével lehet regisztrálni.

Információkérés: info@itsmf.hu, 06-70-452 1240

Regisztráció

A részvételi díj 10,000 Ft + ÁFA.

Ha a részvételi díj fizetése miatt nem tudna részt venni a rendezvényen, az itSMF Magyarország lehetőséget biztosít Önnek az ingyenes részvételre, de ebben az esetben is szükséges a regisztráció. Az ingyenes részvételt választók számára a fizetős jelentkezések függvényében tudunk helyet biztosítani, amelynek során helyhiány esetén a jelentkezési sorrend számít. Ha Ön a 10,000 Ft+ÁFA részvételi díjas regisztrációt választja, ezzel egyrészt Ön és cége is aktív támogatójává válik a hazai IT szolgáltatásmenedzsment kultúra színvonalának emelésének, az itSMF Magyarország céljai megvalósulásának, másrészt a szervezőbizottság a regisztráció lezárásáig garantálja a részvételt. Kérjük, hogy az "Egyéb információk" pontnál csak az egyik részvételi módot (fizetős vagy ingyenes) jelölje be! Ügyeljen a cég címének pontos kitöltésére! Magánszemély jelentkezése esetén a kérjük nevet a cég rovatba is beírni. A jelentkezőket a továbbiakban a megadott e-mail címen értesítjük a szükséges tudnivalókról vagy változásokról. A minél szélesebb részvétel érdekében tesszük lehetové, hogy aki nem tudja támogatni a rendezvényt, az ingyenesen is jelentkezhessen. Azoknak a résztvevőknek, akik részvételi díjjal támogatni tudják a rendezvényt, előre is köszönjük támogatásukat és közzétesszük őket a támogatók listáján. A számlát a fizetős regisztráltak utólag kapják meg.

sp box_linexy sp
sp
 előadás
footer_l  előadásanyag
 konferencia
 jelentkezés sp