itsmf
Főoldal | Honlaptérkép | Jelszóemlékeztető
 it Service Management Forum   informatikai szolgáltatásmenedzsment mezo_l  informatika
 ITIL  IT
sp
sp főoldal  fórum  egyesület sp
az itSMF-ről menu_sep Tudásbázis menu_sep Hírek menu_sep Események menu_sep Könyvek, publikációk menu_sep Képzések menu_sep Kapcsolat
sp
sp

itSMF Magyarország Konferencia 2010 előadásanyagai

tittle_sep
2010-03-25
 

Az itSMF Magyarország 2010  március 25-26-án tartotta 6. konferenciáját.

A gazdasággal együtt az informatika is a válság szorításában vergődik. A krízis mélypontján csak  a szolgáltatásmenedzsment fókuszált, célirányos fejlesztése jelent megoldást, ahogy az ITIL javasolja, alakítsuk azt stratégiai eszközzé, stratégiai képességekké. A pénzügyi megszorítások által korlátozott helyzetben az IT szolgáltatások értékteremtésének megőrzéséhez csak a képességek fejlesztése ad lehetőséget: a vezetés, a szervezet, a folyamatok, a tudás és a képzett munkatársak jelentik azokat a képességeket, amelyek fejlesztésével eredményes választ adhatunk a válság által előidézett kihívásokra. Az ITIL életciklusra alapozott keretrendszere megadja az útmutatást, de ezek alapján nekünk kell ezeket a képességeket létrehozni, fejleszteni.

A konferenciára meghívtuk az ITIL nemzetközileg meghatározó néhány szakértőjét, hogy előadásaikkal adjanak lendületet ehhez  a feladathoz, segítve az ajánlások jobb megértését, alkalmazásuk sikerét. 


A konferencia mottója:
„ Képességfejlesztéssel a válság ellen ”
(
Hogyan mérhetők és javíthatók a képesség típusú informatikai szolgáltatási eszközök a hatékonyság és eredményesség érdekében?) 

Az itSMF Magyarország 2009 március 25-26-án tartott konferenciáján a regisztrált 114 főből 94 fő vett részt, 32 fizető és 62 ingyenes regisztrációval. A résztvevők véleményének (73 leadott  értékelőlap)  összegzése szerint a szeminárium szakmai színvonala az elozetes elvárásokhoz viszonyítva 91%-os volt. Az alábbiakban közzétesszük a konferencia előadásainak anyagát. 

A konferenciát támogatta: IQSOFT-JohnBryce Oktatóközpont

A konferenciát támogató fizetős szervezetek:

Albacomp Zrt., Alstom Hungária Zrt., AXA Szolgáltató Kft., BAT Pécsi Dohánygyár Kft., Budapest Bank Nyrt., D-Vision Kft., E.ON IS Hungary Kft., evosoft Hungary Kft., HumanoIT Kft., Innovation Factory Kft., Lagermax Autótranszport Kft., Magyar Telekom Nyrt., MÁV Informatika Zrt., NI Hungary Kft., sanofi-aventis/Chinoin ZRt., SETI Informatikai Tanácsadó Bt., Siemens Zrt., Stratis Kft., Sun Microsystems, Synergon Rendszerintegrátor kft, Systrans Rendszerintegrátor Kft., UNICREDIT SPA, YGOMI Europe Kft.

Értékelés

A konferencia előadásainak és előadóinak "szolgáltatási szintjét" (a közzétett tapasztalatok mennyire használhatók, az üzenetek mennyire jól, érthetően mentek át) az "ügyfél", azaz a konferencia résztvevői által kitöltött kérdőívek segítségével mérjük. Ezeket a mért értékeket azért tesszük közzé, hogy az előadók és jövendő előadók javítani tudják előadásaik tartalmi és információátviteli mutatóit. Ezek a visszajelzések azt mutatják, hogy a résztvevők hasznosnak ítélték az elhangzott előadásokat.
A 73 beérkezett kérdőív értékelése alapján a 75% fölötti értéket elért előadások / előadók sorrendje:

Tartalom értékelés

Service Design and the Service Catalog 96%
Organising for success:  Things to consider when defining roles and structure 95%
"Chronicle of a Death Foretold" 91%
Adopting and adapting ITIL® into Small IT organizations 90%
Hogyan lesz adatbányából aranybánya? - Szolgáltatások kapacitástervezése a Budapest Banknál 90%
Szemirámisz CMDB-je 85%
KPI's to beat the crisis 85%
Does your IT service organisation measure anything useful?  83%
Panel discussion: The role of metrics in IT Service Management 75%

Előadók értékelése

Colin Rudd 99%
Ivor Macfarlane 95%
Fehér Péter (Corvinno) 94%
Robert Falkowitz 94%
Németh Balázs (Budapest Bank) 89%
Kerekasztal résztvevői 88%
Arjen Droog 88%
Sugár Péter (Raiffeisen Bank) 84%
Visontai Baláz (KFKI) 83%


A konferencia letölthető anyagai és videói:

 

Service Design and the Service Catalogue: A practical approach and case study
Colin Rudd
This session provides an overview of a practical approach to the creation of Service Catalogue, using the techniques developed by the author of the Service Design book.  It also describes and explains a case study where these techniques were successfully used within a real organisation.
Letölthető
felvétel
Does your IT service organisation measure anything useful?
Ivor Mcfarlane
Letölthető
felvétel
Organising for success: Things to consider when defining roles and structure
Colin Rudd
This session provides an overview of an approach to defining roles and the structure of IT service provider organisations.  It will discuss and explain some of the relationships and concepts that should be considered when reviewing the structure and the responsibilities within an organisation.
Letölthető
felvétel
KPI's to beat the crisis
Arjen Droog
Letölthető
felvétel
Panel discussion: The role of metrics in IT Service Management
Ivor Macfarlane, Colin Rudd, Arjen Droog, Robert Falkowitz
Letölthető
felvétel
Fejlesztéskövetés fejvesztés nélkül, avagy kiadáskezelés megvalósítása banki környezetben
Angyal Gergely,Raiffeisen Bank - Kováts Márton,KFKI
Letölthető
felvétel
"Chronicle of a Death Foretold"
Robert Falkowitz
Letölthető
felvétel
Adopting and adapting ITIL® into Small IT organizations
Ivor Mcfarlane
Letölthető
felvétel
How to identify and retain talents in an IT organisation
Luciana Abreu
Az előadó betegsége miatt csak a diákat tudjuk közzétenni. Az előadás az itSMF UK 2009-es konferenciáján hangzott el.
Szemirámisz CMDB-je
Sugár Péter,Raiffeisen Bank – Visontai Balázs,KFKI
Letölthető
felvétel
Hogyan lesz adatbányából aranybánya? - Szolgáltatások kapacitástervezése a Budapest Banknál
Németh Balázs,Budapest Bank-Fehér Péter,Corvinno-Visontai Balázs,KFKI
Letölthető
felvétel
Folyamat fejlesztés és támogató szolgáltatás – stratégia-tervezés-bevezetés
Tőberling Péter, Zsoldos László–OGYS-MAVIR
 

Letölthető
felvétel
sp box_linexy sp
sp
 előadás
footer_l  előadásanyag
 konferencia
 jelentkezés sp