itsmf
Főoldal | Honlaptérkép | Jelszóemlékeztető
 it Service Management Forum   informatikai szolgáltatásmenedzsment mezo_l  informatika
 ITIL  IT
sp
sp főoldal  fórum  egyesület sp
az itSMF-ről menu_sep Tudásbázis menu_sep Hírek menu_sep Események menu_sep Könyvek, publikációk menu_sep Képzések menu_sep Kapcsolat
sp
sp

Az itSMF Magyarország 5. szeminárium előadásanyagai

tittle_sep
2008. október 31.

A szeminárium előadásai az ITIL alapú szolgáltatásirányítás bevezetésének, alkalmazásának vagy fejlesztésének gyakorlati tapasztalatait mutatták be az ITIL V3 életciklus modelljében elhelyezve, ily módon közreadva a gyakorlati tapasztalatokat, a sikereket és nehézségeket.

A szeminárium mottója: "Az ötlettől a megvalósításig!"

Az itSMF Magyarország 2008 október 31-én tartott szemináriumán 140 fő vett részt, 67 fizető és 73 ingyenes regisztrációval. A résztvevők véleményének (83 leadott  értékelőlap)  összegzése szerint a szeminárium szakmai színvonala az elozetes elvárásokhoz viszonyítva 81%-os volt. Az alábbiakban közzétesszük a szeminárium eloadásainak anyagát.

Konferenciát szponzoráló kiállítók:

A konferenciát kiállítóként az alábbi cégek támogatták:  HP Magyarország

A konferenciát támogató fizetős szervezetek:

AAM Tanácsadó Zrt.,Allianz Bank Zrt.,Alstom Hungária Zrt.,ASC Vezetői és Informatikai Tanácsadó Kft.,Bankkártya Zrt.,BRAIN FORCE-SolveDirect Solutions,Budapest Bank Nyrt.,Budapesti Értéktőzsde Zrt.,Daten-Kontor Kft.,Delta Services Kft.,DG-Com Bt.,DK Consulting Zrt.,D-Vision Kft.,Égáz-Dégáz Zrt.,E-Group ICT,Erste Befektetési Zrt.,Gablini Vagyonkezelő Zrt.,GPIT Kft.,Grepton Zrt.,HC Pointer Kft.,HYPERTEAM Kft.,iCore Ltd.,IQSYS Zrt.,iSEC-IT Szolgáltató és Vállalati Kommunikációs Kft.,KFKI Rendszerintegrációs Zrt.,KPMG Tanácsadó Kft.,Lagermax Autótranszport Kft.,Lombard Lízing Zrt.,Lufthansa Systems Hungary,Magyar Cetelem Bank Zrt.,MÁV INFORMATIKA Zrt.,MKB Bank Zrt.,MVMI zrt.,OGYS Consulting Kft.,Quaestor-Net Kft.,Servier Hungária Kft.,SGS Hungária Kft.,T-soft Mérnökiroda Kft.,Vilto Consulting Kft.,WestLB Hunagaria Zrt.,Y2K Kft.

A 83 beérkezett kérdőív értékelése alapján a 70% fölötti értéket elért előadások / előadók sorrendje:

Tartalom értékelés

Teljeskörű ITIL V3 bevezetés egy induló banknál 92%
Kitörés az ördögi körből 87%
IT szolgáltatásmenedzsment bevezetési tapasztalatok a Budapest Banknál 87%
Út az ITIL-től az ISO/IEC 20000-ig 73%

Előadók értékelése

Polgár Endre (HP) 95%
Bába Tamás (BB) 90%
Suba Péter (iCore) 90%
Seregi Attila (BB) 87%
Somogyi Antal (SGS) 85%
Becser Balázs (ALFA-CON),  81%
Kormányos László (MÁV-START 77%

A konferencia letölthető anyagai és videói

 

Út az ITIL-től az ISO/IEC 20000-ig
Nádas Bence(Fujitsu Siemens ), Dr. Becser Balázs()ALFA-CON ), Dr. Somogyi Antal(SGS Hungária )

A Fujitsu Siemens Computers Kft. a második professzionális IT szolgáltató szervezet Magyarországon, aki IT szolgáltatásmenedzsment rendszerére ISO 20000 minősítést szerzett, jelenleg egyedüli a magyar piacon. A prezentáció bemutatja a minősítés megszerzésének indítékait, a bevezetési projekt megtervezését, és a megvalósítás tapasztalatait, tanulságait. Kitérünk a tanusítvány megszerzése érdekében felállított projekt szervezetre, az erőforrás szükségletekre, a nehézségekre, valamint magára az auditra is. Az előadást külön érdekessé teszi, hogy a sikeres audithoz vezető utat három különböző  - szolgáltató, tanácsadó és auditor - szemszögből mutatjuk be. 

Letölthető
felvétel
Teljeskörű ITIL V3 bevezetés egy induló banknál.
Polgát Endre, HP Magyarország
Egy induló cég összes informatikai folyamatának megtervezése és kialakítása ITIL v3 alapokon, Cobit kontrollokkal, ISO 20000-es minősítéshez nagy feladat. A munka során számtalan nehézség kerül elő, köztük az új ITIL kiadás értelmezése, a folyamatok közötti kapcsolatok kezelése, a támogató szoftverek és a folyamatok összehangolása úgy, hogy a végeredmény a gyakorlatban is működtethető legyen. Egy ilyen projekt tapasztalatait mutatja be az előadás.
Letölthető
felvétel
Kitörés az ördögi körből
Suba Péter, iCore Ltd.

A szolgáltatásmenedzsment bevezetése, fejlesztése pénzbe kerül. Hogyan biztosítsuk az üzleti támogatást a megtérülés számítás módszerével ehhez a beruházáshoz, ha az üzleti vezetők éppen költségtakarékosságot várnak az informatikai területtől? Pár gyakorlati példa szolgál illusztrációként a V3 életciklus modellbe illeszkedő módszerhez.

Letölthető
felvétel
IT szolgáltatásmenedzsment bevezetési tapasztalatok a Budapest Banknál
Bába Tamás, Seregi Attila, Budapest Bank
Az előadás bemutatja a Budapest Banknál szerzett IT szolgáltatásmenedzsment bevezetési tapasztalatokat.
Letölthető
felvétel
Rendszer a kirakatban 50 000 felhasználóval
Kormányos László, MÁV-START, Bartók Sándor Péter, MÁV Informatika
A MÁV-START Internetes jegyeladó rendszerének bevezetése ésműködtetése
Letölthető
felvétel
sp box_linexy sp
sp
 előadás
footer_l  előadásanyag
 konferencia
 jelentkezés sp