itSMF Magyarország Konferencia 2008 előadásanyagai

A konferencia mottója: "Még közelebb az üzlethez!"
A konferencián a 166 regisztrált résztvevőből 91 támogatta részvételi díj megfizetésével a rendezvényt.
Támogató szervezetek:
AAM Tanácsadó Zrt. Asyst Rendszerház Kft. Avnet Kft. BCSS Számítástechnikai Kft. Brief-Line ZRt. Budai Egészségközpont Kft. Cap Gemini Magyarország Kft. CIB Bank Zrt. Clarté Consulting Üzleti Tanácsadó Kft. Delta Services Kft. Divergen Kft. DOCCA OutSource IT Kft. D-Vision Kft. EDS Magyarország Kft. Elcoteq Magyarország Kft. Fővárosi Gázművek Zrt. Fujitsu Siemens Computers Kft. Generali-Providencia Biztosító Zrt. GEOMETRIA Kft. GPIT Kft. Grepton Zrt. Grundfos Magyarország Gyártó Kft. Huntraco Zrt. IQSYS Zrt. JP Interkontakt Kft. Kopint-Datorg Zrt. LATERAL Consulting Kft. Laurel Kft. Loopback Kft. LuK Savaria Kft. Magyar Posta Zrt. Magyar Telekom Nyrt. MÁV INFORMATIKA Zrt. MKB Bank Zrt. NI Hungary Kft. MVMI Informatika Zrt. OTP Bank Nyrt. Pannon GSM Zrt. pepperea Translation and Consulting, Phoenix Pharma ZRT. ProfiPower Kft. Qualysoft Informatikai Zrt. R&R Software Zrt. Ricoh Hungary Kft. SAO-Synergon Kft. Siemens PSE Kft. Signum Kft. Sodexho Pass Hungária Kft. TVK Nyrt. Union Vienna Insurance Group Biztosító Zrt. Vodafone Magyarország Zrt. Y2K Tanácsadó Kft. YGOMI EUROPE Kft.
Konferenciát szponzoráló kiállítók
A konferenciát kiállítóként az alábbi cégek támogatták: HP Magyarország, OGYS Consulting Kft., és SolveDirect.
A 84 beérkezett kérdőív értékelése alapján a 70% fölötti értéket elért előadások / előadók sorrendje:
Tartalom értékelés | |
Tapasztalatok és tanúságok - ISO 20000 | 88% |
CEU | 87% |
Az életciklus szemlélet az ITIL V3-ban. | 87% |
Konfiguráció menedzsment bevezetési tapasztalatok | 87% |
ITIL bev. Tapasztalatok | 79% |
Munkaállomás menedzsment | 77% |
Előadók értékelése | |
Bácsi Zoltán | 92% |
Patay Gábor | 91% |
Bedecs Szilárd | 88% |
Krauth Péter | 87% |
Vinczellér Gábor | 86% |
Szondy György | 85% |
Berky Szabolcs | 76% |
A konferencia letölthető anyagai és videói
Életciklus szemlélet az ITIL V3-banAz előadás áttekinti az ITIL V3 életciklus szakaszait, hogy a hallgatóság képet kapjon az egyes életciklusok rendeltetéséről, céljáról, folyamatairól, tevékenységeiről és funkcióiról.
|
![]() felvétel |
ISO 20000 tapasztalatok és tanulságok az ING Service Centre létrehozása és bezárása soránAz ING Service Center Budapest Magyarországon először, a világon 9.-ként szerzett ISO 20000 minősítést IT szolgáltatásmenedzsment rendszerére. A szervezet külföldre telepítése kapcsán az előadás összefoglalja a tapasztalatokat és tanulságokat.
|
![]() felvétel |
HP Transformation ExperienceA HP ITSM Transformation Experience egy olyan utazás, mely végigvisz az ITSM transzformációs projektek különböző szakaszain,bemutatja, melyik szakaszban minek kell megvalósulnia, segít megnyerni a döntéshozókat, bemutatja az ilyen projektek terjedelmét, kritikus sikertényezőit, gyors sikereit, mindezt a legjobb gyakorlatokon alapulva.
|
![]() felvétel |
ITIL alapú folyamatoptimalizációs tapasztalatokAz előadás több ITIL bevezetési projekt tapasztalatait foglalja össze az egyes ITIL folyamatok mentén.
|
![]() felvétel |
Üzleti folyamat monitoring egyik napról a másikra!Üzlei folyamat monitorozás, üzleti igények alapján. Az IT válasza az üzleti igényre.
|
![]() felvétel |
Munkaállomás menedzsment: szolgáltatástervezés és bevezetésAz előadás a MÁV CARGO-nál történt munkaállomás menedzsment szolgáltatás tervezés és • létrehozás kapcsán a hatékony szolgáltatás nyújtás előfeltételeit elemzi.Nagy hangsúlyt kell fektetni a munkaállomás üzemeltetés politikára, a folyamatok tervezésére, a megfelelő létszámú, képzett személyzet biztosításra, és a megfelelő támogató eszköz használatára.Nehéz feladat azonban egyszerre a teljes életciklusban ezt a támogatást egyszerre bevezetni. Jobb, ha egy-egy elem kerül használatba, és annak sikerein alapulva lehet továbbépítkezni. Ilyen első elem lehet az hardver-szoftver eszköz leltár és nyilvántartás implementálása.
|
![]() felvétel |
Beszállítók integrálása és szolgáltatások optimalizálása ITIL szemüvegen keresztülAz előadás olyan projektet ismertet, ahol az Ügyfél informatikai szabályozásának célja egységes keretbe foglalni az infokommunikációs eszközök és az IT üzemeltetéséhez kapcsolódó folyamatokat. Az egységes keret egységes terminológiát, definiált szerepeket és a hozzájuk kapcsolódó jól körülhatárolt - ezáltal számon kérhető - feladatokat jelent. Ezen szabályozás szerint működés megvalósítására és a támogató rendszer kialakítására a Delta Csoport ITIL tanácsadó csapatát kérték fel, mely projekt során felmerült tapasztalataikat osztják meg a hallgatósággal.
|
![]() felvétel |
IT Szolgáltatás menedzsment az oktatási szektorban - 90 nap alatt költséghatékonyanA Közép Európai Egyetem Informatikai Osztálya 2007 első negyedévében elindult a professzionális IT szolgáltatóvá válás kihívásokkal tarkított útján. Ennek az útnak első lépéseként az Egyetem üzleti tervébe illeszkedő stratégia készítésébe fogott bele, majd az ITIL melletti egyértelmű elkötelezettsége mentén megszerezte a szükséges tudást, konzulens cég segítségével kidolgozta a megfelelő folyamatokat, feltérképezte a piacon rendelkezésre álló Helpdesk Management eszközöket, és végül Software as a Service konstrukcióban a SolveDirect rendszer mellett döntött. Prezentációjukban a SolveDirect bevezetési projekt 90 napjának legizgalmasabb részleteit gyűjtötték össze, kiemelve azokat a nehézségeket és sikereket, amikből véleményük szerint más cégek is tanulhatnak.
|
![]() felvétel |
Konfiguráció menedzsment bevezetési tapasztalatokAz előadás - közel 30 különböző ügyfélnél végzett - konfigurációs adatbázis kialakításához, vagy konfiguráció menedzsmenthez szorosan kapcsolódó feladatok tapasztalatait foglalja össze. A különböző konfigurációs adatbázisok építése során az informatikai infrastruktúrának vannak könnyen azonosítható, egyértelmű részei, melyek viszonylag egyszerűen leképezhetők a CMDB-be.Vannak azonban kevésbé egyértelműen azonosítható konfigurációs elemek is, mint például az üzleti alkalmazások, interfészek, logikai modulok.Az előadás egy tipikus konfigurációs adatbázis kialakítási projekt egyes fázisain keresztül mutatja be, hogy hogyan lehet - a leginkább a második csoportba tartozó - konfigurációs elemeket egy adatbázisba rendezni, és ezekre hatékony változáskezelési folyamatot megvalósítani.
|
![]() felvétel |