Az itSMF Magyarország 11. Szeminárium előadásanyagai 2015

Az itSMF Magyarország 2015 október 30-án tartott 10. szemináriumán a regisztrált 55 főből 51 fő vett részt, 11 fizető és 40 ingyenes regisztrációval. A résztvevők véleményének (31 leadott értékelőlap) összegzése szerint a szeminárium szakmai színvonala az előzetes elvárásokhoz viszonyítva 95%-os volt. Az alábbiakban közzétesszük a szeminárium előadásainak anyagát.
A konferenciát kiállítóként az alábbi cégek támogatták: GPIT Informatikai Kft, IQSOFT-John-Bryce Oktatóközpont
A konferenciát támogató fizetős szervezetek:
Areus Zrt.,Atoll Technologies Kft.,GPIT Services,HUMANsoft Kft.,kancellar.hu Zrt.,MVMI Zrt.,NETvisor Zrt.,Qualysoft Informatikai Zrt.
Értékelés
A konferencia előadásainak és előadóinak "szolgáltatási szintjét" (a közzétett tapasztalatok mennyire használhatók, az üzenetek mennyire jól, érthetően mentek át) az "ügyfél", azaz a konferencia résztvevői által kitöltött kérdőívek segítségével mértük. Ezeket a mért értékeket azért tesszük közzé, hogy az előadók és jövendő előadók javítani tudják előadásaik tartalmi és információátviteli mutatóit. Ezek a visszajelzések azt mutatják, hogy a résztvevők hasznosnak ítélték az elhangzott előadásokat.
A 31 beérkezett kérdőív értékelése alapján a 75% fölötti értéket elért előadások / előadók sorrendje:
Előadók értékelése | |
Bekk Nándor | 93% |
Préger lajos | 93% |
Kovács Zoltán | 87% |
Kozári Ákos | 87% |
Kemendi Zsolt | 86% |
Pásztor Zsolt | 86% |
Becser balázs | 83% |
Sáfrán Péter | 80% |
Előadások értékelése | |
CMDB architektúra megjelenítése SAMU-val | 94% |
DevOps | 90% |
Üzemeltetési folyamatok mérési lehetőségei… | 88% |
Minden a helyén-Minden egy helyen | 85% |
Felhő alapú üzemeltetés optimalizálása | 81% |
INVITEL fejlesztés tapasztalatai | 79% |
A szeminárium letölthető anyagai és videói:
DevOps
Napjainkban egyre gyakrabban találkozunk ezzel ez első olvasásra fura szóösszetétellel, s vetődik fel a kérdés:
• Mit jelent a DevOps? • Mi van mögötte és mire jó? • Hol és kik találkozhatnak vele? • Jelen vagy utópia? • ITIL vs. DevOps, barátok vagy vetélytársak? Az előadás a fenti kérdéseket járja körbe, s ezek mentén ad betekintést a DevOps alapokba. |
![]() felvétel |
Hogyan alapozzunk meg értékteremtő IT szolgáltatásokat belső üzemeltetésre építve – INVITEL ICT 2012. szeptember és 2015. május között lezajlott szolgáltatásfejlesztési és folyamat-standardizálási projekt tapasztalatai
Invitel Zrt. stratégia döntése az IT szolgáltatásokkal piacra lépésről a nyilvánvaló piaci tendenciák figyelembevételével. Az eszközök és lehetőségek piaci viszonyokra történő optimalizálásának bemutatása, a folyamatkialakítási és standardizálási projekt szakasz ismertetése. A projekt során felmerülő nehézségek és kihívások tanulságai. A számszerűsített eredmények és a megnyíló piaci lehetőségek bemutatása.
|
![]() felvétel |
Minden a helyén – Minden egy helyen
Az adatok dömpingje és a technológiai fejlődés feladta a leckét az üzleti és IT vezetőknek is. Hogyan juthatnak hozzá a számukra fontos információkhoz bármikor és bárhol? Egyáltalán mi számít fontosnak? Számos vállalat vezetőjével találkoztak a T-Systems tanácsadói és mérnökei, hogy az ITIL ismereteikre és korábbi tapasztalataikra alapozva járjanak utána a válaszoknak és megoldást adjanak a vezetők kezébe. Mint utólag minden jó megoldás, ez is egyszerűnek tűnhet, pedig a megoldás „csak” a cél, az odavezető út az, amit érdemes volt végigjárni, amiből mi is sokat tanultunk és reméljük, másoknak is érdekes lesz. Annyit elárulhatunk, hogy az előadásból most sem maradhatnak ki az „okos” dolgok, a két ujjunk, a szemünk, valamint lesz polgármester is a történetben, de olyan – már szokványosnak mondható – témákat is érintünk, mint a BI, a KPI-ok, az integrációk és az életciklus-modell.
|
![]() felvétel |
CMDB architektúra megjelenítése SAMU-val
A CMDB vizualizációján keresztül hogyan javítható az adatok minősége és készülhetünk fel megnyugtatóan a változásokra. Továbblépési lehetőségek bemutatása.
|
![]() felvétel |
Üzemeltetési folyamatok mérési lehetőségei és ezek hatékonyság javító hatása a Szolgáltatás üzemeltetésben
A CSI jelentősége egyre inkább felértékelődik az érettebb szolgáltatás menedzsment gyakorlattal bíró vállalatok körében. Az árrés, a versenyképesség és az ügyfél elégedettség hármasában pont a CSI jó alkalmazása segíthet az optimumot megtalálni. Ugyanakkor a CSI nem új találmány, más iparágak már régóta használják a különböző hatékonyság javító módszertanokat. Az előadás arra keresi a választ, hogy hogyan lehet a más iparágakból származó módszereket, tapasztalatokat a CSI szolgálatába állítani és milyen gyakorlati lépések történnek és tapasztalatok születtek a T-Systems-nél az elmúlt időszakban ebben a témában
|
![]() felvétel |
Felhő alapú üzemeltetési feladatok optimalizálása
A felhő alapú szolgáltatások, megoldások – legyen az akár publikus, hibrid, privát – technológiai tervezési, bevezetési feladatai mellett fontos megvizsgálnunk azt, hogy a kapcsolódó üzemeltetési folyamatok, feladatok, szerepkörök hogyan érintettek, hol és milyen módon kell azokat átalakítani, illeszteni, hatékonyabbá tenni (pl. kapacitás kezelés, financiális elszámolás, rendelkezésre-állás kezelés). Az előadás fő célja segítséget nyújtani abban, hogy az üzemeltetési témakör ezirányú fejlesztésében milyen kezdeti lépések megtételére van szükség, felhasználva a Microsoft e témakörben kidolgozott megközelítését.
|
![]() felvétel |