itsmf
Főoldal | Honlaptérkép | Jelszóemlékeztető
 it Service Management Forum   informatikai szolgáltatásmenedzsment mezo_l  informatika
 ITIL  IT
sp
sp főoldal  fórum  egyesület sp
az itSMF-ről menu_sep Tudásbázis menu_sep Hírek menu_sep Események menu_sep Könyvek, publikációk menu_sep Képzések menu_sep Kapcsolat
sp
sp

Az itSMF Magyarország 11. Szeminárium előadásanyagai 2015

tittle_sep
2015-10-30

Az itSMF Magyarország 2015 október 30-án tartott 10. szemináriumán a regisztrált 55 főből 51 fő vett részt, 11 fizető és 40 ingyenes regisztrációval. A résztvevők véleményének (31 leadott  értékelőlap)  összegzése szerint a szeminárium szakmai színvonala az előzetes elvárásokhoz viszonyítva 95%-os volt. Az alábbiakban közzétesszük a szeminárium előadásainak anyagát.

A konferenciát kiállítóként az alábbi cégek támogatták:  GPIT Informatikai Kft, IQSOFT-John-Bryce Oktatóközpont

A konferenciát támogató fizetős szervezetek:

Areus Zrt.,Atoll Technologies Kft.,GPIT Services,HUMANsoft Kft.,kancellar.hu Zrt.,MVMI Zrt.,NETvisor Zrt.,Qualysoft Informatikai Zrt.


Értékelés
A konferencia előadásainak és előadóinak "szolgáltatási szintjét" (a közzétett tapasztalatok mennyire használhatók, az üzenetek mennyire jól, érthetően mentek át) az "ügyfél", azaz a konferencia résztvevői által kitöltött kérdőívek segítségével mértük. Ezeket a mért értékeket azért tesszük közzé, hogy az előadók és jövendő előadók javítani tudják előadásaik tartalmi és információátviteli mutatóit. Ezek a visszajelzések azt mutatják, hogy a résztvevők hasznosnak ítélték az elhangzott előadásokat.
A 31 beérkezett kérdőív értékelése alapján a 75% fölötti értéket elért előadások / előadók sorrendje:

Előadók értékelése
Bekk Nándor93%
Préger lajos93%
Kovács Zoltán87%
Kozári Ákos87%
Kemendi Zsolt86%
Pásztor Zsolt86%
Becser balázs83%
Sáfrán Péter80%


Előadások értékelése

CMDB architektúra megjelenítése SAMU-val94%
DevOps90%
Üzemeltetési folyamatok mérési lehetőségei…88%
Minden a helyén-Minden egy helyen85%
Felhő alapú üzemeltetés optimalizálása81%
INVITEL fejlesztés tapasztalatai79%


A szeminárium letölthető anyagai és videói:

DevOps
Préger Lajos, HP Magyarország
Napjainkban egyre gyakrabban találkozunk ezzel ez első olvasásra fura szóösszetétellel, s vetődik fel a kérdés:
         Mit jelent a DevOps?
         Mi van mögötte és mire jó?
         Hol és kik találkozhatnak vele?
         Jelen vagy utópia?
         ITIL vs. DevOps, barátok vagy vetélytársak?

Az előadás a fenti kérdéseket járja körbe, s ezek mentén ad betekintést a DevOps alapokba.
Letölthető
felvétel
Hogyan alapozzunk meg értékteremtő IT szolgáltatásokat belső üzemeltetésre építve – INVITEL ICT 2012. szeptember és 2015. május között lezajlott szolgáltatásfejlesztési és folyamat-standardizálási projekt tapasztalatai
Kemendi Zsolt - Invitel ICT,Sáfrán Péter - IBM,
Invitel Zrt. stratégia döntése az IT szolgáltatásokkal piacra lépésről a nyilvánvaló piaci tendenciák figyelembevételével. Az eszközök és lehetőségek piaci viszonyokra történő optimalizálásának bemutatása, a folyamatkialakítási és standardizálási projekt szakasz ismertetése. A projekt során felmerülő nehézségek és kihívások tanulságai. A számszerűsített eredmények és a megnyíló piaci lehetőségek bemutatása.
Letölthető
felvétel
Minden a helyén – Minden egy helyen
Szegedi Antal és Pásztor Zsolt, T-Systems Magyarország Zrt.
Az adatok dömpingje és a technológiai fejlődés feladta a leckét az üzleti és IT vezetőknek is. Hogyan juthatnak hozzá a számukra fontos információkhoz bármikor és bárhol? Egyáltalán mi számít fontosnak? Számos vállalat vezetőjével találkoztak a T-Systems tanácsadói és mérnökei, hogy az ITIL ismereteikre és korábbi tapasztalataikra alapozva járjanak utána a válaszoknak és megoldást adjanak a vezetők kezébe. Mint utólag minden jó megoldás, ez is egyszerűnek tűnhet, pedig a megoldás „csak” a cél, az odavezető út az, amit érdemes volt végigjárni, amiből mi is sokat tanultunk és reméljük, másoknak is érdekes lesz. Annyit elárulhatunk, hogy az előadásból most sem maradhatnak ki az „okos” dolgok, a két ujjunk, a szemünk, valamint lesz polgármester is a történetben, de olyan – már szokványosnak mondható – témákat is érintünk, mint a BI, a KPI-ok, az integrációk és az életciklus-modell.
Letölthető
felvétel
CMDB architektúra megjelenítése SAMU-val
Bekk Nándor,Magyar Telekom, Atoll Technologies Kft.
A CMDB vizualizációján keresztül hogyan javítható az adatok minősége és készülhetünk fel megnyugtatóan a változásokra. Továbblépési lehetőségek bemutatása.
Letölthető
felvétel
Üzemeltetési  folyamatok mérési lehetőségei és ezek hatékonyság javító hatása a Szolgáltatás üzemeltetésben
Kovács Zoltán, T-Systems Magyarország
A CSI jelentősége egyre inkább felértékelődik az érettebb szolgáltatás menedzsment gyakorlattal bíró vállalatok körében.  Az árrés, a versenyképesség és az ügyfél elégedettség hármasában pont a CSI jó alkalmazása segíthet az optimumot megtalálni.   Ugyanakkor a CSI nem új találmány, más iparágak már régóta használják a különböző hatékonyság javító módszertanokat. Az előadás arra keresi a választ, hogy hogyan lehet a más iparágakból származó módszereket, tapasztalatokat a CSI szolgálatába állítani és milyen gyakorlati lépések történnek és tapasztalatok születtek a T-Systems-nél   az elmúlt időszakban ebben a témában
Letölthető
felvétel
Felhő alapú üzemeltetési feladatok optimalizálása
Kozári Ákos, Microsoft Magyarország
A felhő alapú szolgáltatások, megoldások – legyen az akár publikus, hibrid, privát – technológiai tervezési, bevezetési feladatai mellett fontos megvizsgálnunk azt, hogy a kapcsolódó üzemeltetési folyamatok, feladatok, szerepkörök hogyan érintettek, hol és milyen módon kell azokat átalakítani, illeszteni, hatékonyabbá tenni (pl. kapacitás kezelés, financiális elszámolás, rendelkezésre-állás kezelés). Az előadás fő célja segítséget nyújtani abban, hogy az üzemeltetési témakör ezirányú fejlesztésében milyen kezdeti lépések megtételére van szükség, felhasználva a Microsoft e témakörben kidolgozott megközelítését.
Letölthető
felvétel
sp box_linexy sp
sp
 előadás
footer_l  előadásanyag
 konferencia
 jelentkezés sp